- Începând cu sezonul 2025-2026, campionatul Angliei va fi văzut în România doar pe platforma de streaming deținută de Pro TV.
- Orlando Nicoară, cel care conduce EAD, firma care deține drepturile TV din Liga 1, spune că decizia ca meciurile să fie transmise doar pe Voyo a aparținut grupului PPF, de la Praga.
- De câți abonați noi, în viziunea lui Orlando Nicoară, ar avea nevoie Voyo pentru a-și acoperi măcar costurile cu achiziția Premier League pentru următorii 3 ani.
Pentru prima dată în România, o competiție sportivă care a avut impact important asupra pasionaților de fotbal în ultimii ani se va vedea exclusiv online. E vorba despre Premier League, campionatul Angliei care va fi disponibil doar pe Voyo, platforma de streaming a postului Pro TV.
Postul din Pache Protopoescu a cumpărat drepturile pentru Premier League pentru următoarele 3 sezoane și, conform surselor GOLAZO.ro, a achitat cel puțin 10 milioane de euro pentru fiecare sezoane. Pro TV a anunțat deja că meciurile vor fi difuzate doar pe Voyo, unde în acest moment, abonamentul lunat costă 4,76 euro.
„Începe un experiment interesant în România”
Orlando Nicoară, cel care conduce firma EAD Interactive, specializată în achiziția și intermedierea drepturilor TV, a comentat pe marginea acestui subiect și a lansat teoria că decizia ca Premier League să fie disponibil exclusiv online nu ar fi aparținut conducerii Pro TV din România.
„Un experiment interesant va începe, în această vară, și în România. Pro TV a decis să transmită exclusiv pe Voyo, platforma lor de streaming online, toate meciurile din Premier League.
Din informațiile pe care le am eu, decizia a venit în plic de la Praga, de la sediul central al grupului PPF, cel care deține televiziunile Pro”, a scris Nicoară într-o postare de astăzi pe pagina de Facebook.
Grupul PPF a cumpărat în urmă cu 5 ani Pro TV, de la fostul proprietar, Central European Media Enteprises. La acel moment, PPF era deținut de Petr Kellner, cel mai bogat om din Cehia, care a decedat, la scurt timp după această importantă tranzacție, în urma unui accident cu elicopterul în Alaska.
„Costurile Premier League se acoperă cu peste 200.000 de noi abonați”
Mai mult, deținătorul drepturilor din Liga 1 crede că Voyo ar trebui să atragă un număr uriaș de noi abonați pentru a reuși să nu înregistreze pierdere.
„Pentru a-și acoperi costurile, dacă prețul abonamentului nu se schimbă, Voyo trebuie să atragă, din prima lună și să mențină acest număr constant pe parcursul celor 3 sezoane, între 200.000 și 250.000 de noi abonați”.
Cel puțin 200.000 de abonați ar însemna 950.000 de euro lunar, adică în jur de 11,5 milioane de euro anual.
„Va fi interesant de urmărit și sper că echipa din Pache și-a antrenat bine o brigadă împotriva pirateriei”, a scris Orlando Nicoară în finalul postării, cu referire la faptul că au mai fost cazuri în care chiar Voyo a transmis ceva exclusiv, din competiții sportive, iar pe diverse site-uri și chiar pe anumite pagini de Facebook rulau la liber imagini live din respectivul eveniment.