- Dinamo - FCSB a început la 21:00, meciul a fost transmis de Prima Sport și Digi Sport și a făcut 4,3 puncte de rating.
- Emisiunea de pe Antena 3 CNN, „Un președinte în fața națiunii”, a început tot la 21:00, a durat două ore, dar audiența a fost de aproape 5 ori mai mică decât cea a derby-ului.
- Dinamo - FCSB a fost al 11-lea program TV al zilei de miercuri, în vreme ce apariția candidatului PSD la Antena 3 s-a clasat abia pe poziția 49.
De ce sunt mai interesați românii: de politică sau de fotbal? Seara de miercuri a produs un duel care poate prezenta un răspuns la această întrebare.
Două evenimente foarte importante, transmise live la TV, din fotbal și din politică, s-au suprapus vreme de două ore:
- Dinamo - FCSB a început la ora 21:00 și a fost transmis de două televiziuni: Prima Sport și Digi Sport. Partida s-a terminat la 22:53.
- Emisiunea „Un președinte în fața națiunii”, difuzată de Antena 3 CNN, a început tot la 21:00 și l-a avut ca invitat pe Marcel Ciolacu, prim-ministrul României și candidatul PSD pentru fotoliul de președinte la Cotroceni. Dezbaterea s-a terminat la ora 22:59.
Care dintre cele două evenimente a atras mai mulți telespectatori? Diferențele sunt realmente uriașe.
Meciul a produs, cumulat pentru cele două stații de televiziune, un rating de 4,3, calculat pentru publicul cu vârste între 21 și 54 de ani, la nivel național.
În schimb, dezbaterea politică la care a participat Marcel Ciolacu a avut un rating de aproape 5 ori mai mic, de numai 0,9 puncte.
Și în privința share-ului, meciul a avut câștig de cauză. 15% dintre televizoarele deschise în România în intervalul 21:00-23:00 au fost pe meciul Dinamo - FCSB 0-4. Și doar 3,1% dintre acestea erau pe Antena 3, la dezbaterea electorală.
În privința clasamentului general al programelor TV pentru întreaga zi de miercuri, Derby de România s-a apropiat de Top 10. A fost pe locul 11, imediat sub emisiunea de divertisment „Batem Palma?”, difuzată de Pro TV de la ora 18:00.
Dezbaterea cu Ciolacu e abia pe locul 49, aproape la egalitate cu show-ul „Mireasa, capriciile iubirii”, de pe Antena Stars.
În schimb, serialul Las Fierbinți, de pe Pro TV, care a avut o durată de o oră și s-a suprapus preț de 30 de minute cu meciul și cu dezbaterea electorală, a avut o audiență aproape dublă față de derby-ul Dinamo - FCSB și de peste 8 ori mai mare decât emisiunea de la Antena 3, cu șeful PSD în platou.
Primele 4 locuri în topul audiențelor zilei de ieri au fost ocupate de producții Pro TV, iar primul program în clasament, în afara celor două mari televiziuni, Pro TV și Antena 1, a fost chiar Derby de România, de pe Digi și Prima Sport.