- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 4
- Azi, despre Inteligența Artificială în tenis, banii lui Kovacs, audiențele de la Euro și investițiile lui Naomi Osaka.
1. Netflix a pus deja în vânzare spațiul comercial pentru partida din NFL transmisă în ziua de Crăciun. Un pachet de spoturi de 30 de secunde fiecare difuzate înaintea, în timpul jocului, în pauză și după eveniment costă 5 milioane de dolari.
2. „Centralul” Istvan Kovacs a primit 5.000 de euro pentru că a arbitrat Slovenia vs Serbia (1-1), la Euro 2024. Asistenții Vasile Marinescu și Ovidiu Artene au fost plătiți cu câte 2.500 de euro.
3. Jon Rahm este cel mai bine plătit jucător de golf în 2024, cu venituri de 218 milioane de de dolari. Top 3 este completat de Rory Mcllroy (83 de milioane de dolari) și de Tiger Woods (67 de milioane).
4. Potrivit unui studiu realizat de YouGov, două treimi dintre iubitorii de sport vor vedea live Jocurile Olimpice de la Paris 2024. Dintre britanici, 74% vor urmări jocurile la televizor, 25% prin intermediul streaming-ului live sau al rețelelor sociale, iar 1% pe alte canale.
5. Naționala de fotbal a României va primi 1.000.000 de EURO pentru victoria contra Ucrainei (3-0), din primul meci jucat la Euro 2024. Acesta este premiul oferit de UEFA pentru un succes în faza grupelor, egalul fiind recompensat cu 500.000 de EURO. Pentru iesirea din grupa, fiecare echipa va fi premiata cu 1.500.000 EURO.
6. Fondul de investiții The Players Fund a anunțat că va sprijini platforma de conținut Hana Kuma, creată de Naomi Osaka. Proiectul jucătoarei de tenis a beneficiat până acum de investiții în valoare de 3.000.000 de dolari.
7. Meciul de fotbal România vs Ucraina (3-0), din grupele Euro 2024, a fost urmărit luni, 17 iunie, de aproape 2,8 milioane de telespectatori, ProTV fiind lider detașat de audiență în intervalul 16:00-17:51.
8. La victoria României contra Ucrainei (3-0), de la Euro 2024, au asistat 61.591 de spectatori. Se estimează că pe stadionul din Munchen au fost aproximativ 35.000 de români.
9. Organizatorii turneului de Grand Slam de la Wimbledon au semnat un parteneriat cu IBM pentru utilizarea Inteligenței Artificiale în crearea unor rezumate personalizate de tip „Catch Me Up”. Acestea sunt bazate pe locul unde locuiesc utilizatorii și pe preferințele acestora.
10. Rețeaua de televiziune publică britanică ITV a înregistrat o audiență record de peste 10 milioane de telespectatori cu ocazia meciului inaugural de la Euro 2024, Germania vs Scoția 5-1. UEFA se așteaptă ca audiența globală a turneului să depășească 5 miliarde de privitori.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București