- Conform paginademedia.ro, victoria tricolorilor de luni a înregistrat o audiență medie de 2,8 milioane de euro
- Meciul România - Ucraina a avut un share uriaș, de peste 50%: mai mult de jumătate din televizoarele deschide au fost pe Pro TV
- Audiența e uriașă pentru ora la care a început meciul, 16:00, dar mică în comparație cu precedentul debut al nostru la Euro, România - Franța 1-2, a avut peste 4,7 milioane de privitori
România - Ucraina 3-0 a fost transmis în România de Pro TV, care deține drepturile exclusive ale turneului final al CE din Germania și a înregistrat o audiență mare. Conform paginademedia.ro, audiența medie pe durata meciului a fost de 2,8 milioane de telespectatori.
Mai mult de jumătate din televizoarele deschise au fost pe Pro TV
Shar-ul a fost unul imens, a trecut de 50%. Share înregistrează câte din televizoarele care sunt deschise pe tronsonul orar respectiv sunt pe programul măsurat de audiență. Cu alte cuvinte, mai mult de jumătate din televizoarele pornite luni între 16:00 și 18:00 au fost pe Pro TV.
Postul din Pache Protopopescu a fost, de departe, lider de audiență, având de peste 7 ori mai mult decât Antena 1, care a fost pe locul secund cu Observator și programul de divertisment „Mireasa”.
Totuși, comparativ cu alte meciuri de referință din istoria ultimilor 20 de ani, audiența înregistrată de Pro TV e mică.
La Chelsea - FCSB, în 2013, s-au uitat 4,75 milioane de oameni
Spre exemplu, debutul României la precedentul Campionat European la care a participat, a atras cu cel puțin 40% mai mulți telespectatori. România - Franța 1-2 a fost în 2016 chiar jocul care a deschis turneul final din Franța. Pe lângă Pro TV, meciul a fost transmis și de Dolce Sport, iar cumulat, cele două televiziuni au înregistrat o audiență medie de 4,74 milioane.
Sfertul românesc din Cupa UEFA: 3,4 milioane
A existat un meci chiar și peste acest nivel de la România - Franța. E vorba de Chelsea - FCSB 3-1, returul din optimile de finală ale Europa League în sezonul 2012-2013. FCSB se impusese în tur cu 1-0 și returul a fost unul dramatic. Meciul retur a fost pe Pro TV și a avut o audiență medie de 4,75 milioane de persoane.
În urmă cu mai bine de 18 ani, în aprilie 2006, meciul dintre Steaua și Rapid, scor 0-0, din returul sferturilor de finală ale Cupei UEFA, a fost urmărit de 3,4 milioane de telespectatori, confruntarea fiind televizată de postul Realitatea TV.
Audiențele unora dintre cele mai urmărite meciuri în România
AN | MECI | POST | TELESPECTATORI |
2013 | Chelsea - Steaua 3-1 | PRO TV | 4.750.000 |
2016 | Franța - România 2-1 | PRO TV&Dolce Sport | 4.738.000 |
2006 | Steaua - Rapid 0-0 | Realitatea TV | 3.400.000 |
2008 | România - Italia 1-1 | TVR 1 | 3.000.000 |
2024 | România - Ucraina 3-0 | Pro TV | 2.800.000 |
Audiența meciului România - Ucraina a fost influențată din plin de ora la care a început jocul. Startul a fost dat la 16:00, o oră la care, de regulă, audiențele sunt mult inferioare celor din prime-time. Toate celelalte jocuri din tabelul de mai sus s-au disputat seara.
În pluis, audiențele sunt măsurate ținându-se cont doar de televizoarele din locuinţe, nu şi de cele de la terase, pub-uri, cele din cladiri de birouri sau instituţii publice.
Următoarele partide ale României din grupă vor fi la ore mult mai bune.
Sâmbătă vom întâlni Belgia, ora de start fiind 22:00, iar miercurea viitoare, pe 27 iunie, o să jucăm cu Slovacia, de la 19:00. În cazul în care vom fi în optimi, vom disputa meciul fie de la 19:00, fie de la 22:00.