- The Dacia Sandriders a anunțat că a făcut apel în privința descalificării lui Sébastien Loeb (50 de ani) de la Raliul Dakar.
- Echipa susține că nu a avut timp să demonstreze că mașina pilotului francez „este sigură”.
Marți, Loeb și Fabian Lurquin au pierdut controlul la kilometrul 12 și s-au răsturnat cu mașina de mai multe ori.
Cei doi au terminat etapa a treia, însă FIA a considerat că mașina Dacia nu mai oferea suficiente garanții de siguranță pentru a relua competiția, iar comisarii l-au informat pe Loeb că este descalificat.
Dacia face apel după ce Sébastien Loeb a fost descalificat de la Raliul Dakar
Dacia are la dispoziție 96 de ore de la depunerea recursului pentru a-și pregăti dosarul, care va fi examinat de Curtea Internațională de Apel a FIA în câteva săptămâni.
Deși nimic nu mai poate fi schimbat din punct de vedere sportiv, Tiphanie Isnard, șefa echipei Dacia Sandriders, a explicat de ce a făcut apel.
„Roll-bar-ul din partea lui Fabian (n.r. - Lurquin, copilotul) era deformat. Vreau să spun deformat, nu crăpat. Acesta este motivul pentru care FIA a decis că mașina nu mai era sigură.
Nu am avut suficient timp să ne apărăm punctul de vedere, pentru că ne-au părăsit cortul la 19:30, iar noi am fost convocați la 20:45, ceea ce nu ne-a dat ocazia să ne facem calculele.
Prin urmare, considerăm că trebuie să ne apărăm punctul de vedere și să susținem faptul că, potrivit calculelor noastre, mașina pare să fie încă sigură.
Nu așteptăm nimic mai mult decât să putem vorbi, astfel încât acest lucru să nu se mai întâmple și să ni se dea ocazia, în calitate de producător al șasiului nostru și de persoană responsabilă, să spunem că mașina noastră este sigură.
Nu ne vom dezamăgi niciodată echipajele. Vrem doar să ne explicăm”, a declarat Isnard, citată de L'Equipe.
Echipa a indicat că au fost efectuate calcule pentru a verifica structura carcasei de siguranţă a maşinii şi s-a ajuns la concluzia că o secţiune a structurii, deşi deformată, nu face parte integrantă din rezistenţa structurii şi, prin urmare, nu afectează siguranţa maşinii. Dacia Sandriders
Fabian Larquin: „Facem asta de 50 de ani și nu am fost uciși cu toții”
Și Fabian Lurquin, copilotul lui Loeb, a analizat cazul. Acesta consideră că regulile FIA ar trebui să fie modificate.
„Pe de o parte, FIA are o reguli foarte ferme care sunt aceleași pentru toate disciplinele și care spun că, de îndată ce ceva s-a mișcat și a fost deformat pe roll-bar, nu mai poți pleca.
Pe de altă parte, obiectiv vorbind, știm că mașina noastră este întotdeauna «sigură». Așa că ne-ar plăcea să concurăm în continuare.
Facem asta de 50 de ani și nu am fost uciși cu toții în următorul accident, așa că am impresia că FIA ar trebui să se miște puțin pentru a evita acest tip de situație, care nu este cea mai echitabilă.
Le înțeleg poziția, există o linie trasată și ei o aplică, dar poate pentru disciplina noastră, care este diferită de circuit, am putea schimba această linie”, a spus Lurquin.
Știm că procedura nu va avea niciun impact pe plan sportiv, din păcate. Acest apel poate avea un impact asupra viitorului, în modul în care tratăm aceste probleme de siguranță foarte sensibile, ale căror consecințe sunt teribile pentru o echipă atunci când este oprită. Tiphanie Isnard, șefa echipei Dacia Sandriders