FC Barcelona trebuie sa fie mereu cu un pas inaintea rivalilor. De la aceasta idee pleaca proiectul lui Marc Ingla, candidat la functia de presedinte al clubului catalan. Ferran Soriano, fostul vicepresedinte al Barcelonei si actual membru in candidatura lui Ingla, a prezentat marti principalele puncte ale proiectului, printre care se numara un Camp Nou 2.0, crearea unor ambasade ale clubului in intreaga lume, dar si dublarea bugetului in urmatorii sase ani.
Echipa lui Ingla a propus crearea unui Camp Nou 2.0, care sa permita fanilor sa obtina toate informatiile dorite prin intermediul telefonului mobil. Pe langa faptul ca vor crea o conexiune wireless pe tot stadionul, in ideea ca fanii sa interactioneze, vor implementa si o aplicatie specifica telefoanelor mobile care ar permite fanilor sa afle in timp real situatia traficului din jurul stadionului, statistici actualizate, dar si sa vada reluari ale celor mai bune meciuri ale echipei. Noul sistem ar permite chiar si aflarea cu exactitate a numarului de bilete ramase disponibile pentru un meci, precum si locatia locurilor fara a fi ajuns inca la stadion.
Fostul vicepresedinte a vorbit si despre "internationalizarea" clubului, prin intermediul unor ambasade. Acestea ar urma sa fie amplasate in Moscova, Dubai, Beijing, Tokyo, Sao Paulo, New York si Barcelona, cu o investitie initiala de 2,25 de milioane pentru fiecare in parte. "Trebuie sa crestem. Daca nu facem noi acest lucru, o vor face altii si ne-o vor lua inainte. Raspandirea in Spania este limitata, pe cand la nivel international este nelimitata", a declarat Soriano potrivit publicatiei spaniole ABC.
Cu toate ca veniturile actuale provin majoritatea de pe teritoriu spaniol, "audienta fiecarei partide din Liga Campionilor este, in proportie de 90%, din afara Spaniei". De aceea planul lui Ingla presupune o investitie in urmatorii ani de 75 milioane in Europa, 50 de milioane de euro in Africa si Orientul Mijlociu, 85 milioane in Asia si 70 de milioane in America.
Potrivit lui Soriano, vor fi semnate noi contracte de sponsorizare la nivel regional, se vor deschide noi magazine oficiale, totul pentru a profita de interesul crescut al fanilor din intreaga lume. "Barcelona are aproape 300 de milioane de suporteri in intreaga lume si trebuie sa profite. In 2003, Barcelona era pe locul 13 in lume la capitolul venituri, iar acum e pe locul al doilea".
Potrivit planului lui Ingla, clubul trebuie sa creasca in clasamentul indicelui de venituri provenite de la fiecare suporter. Astfel, catalanii trebuie sa treaca de la 1,32 euro cheltuit de fiecare fan al Barcelonei la 2 euro, atat cate are liderul la acest capitol, Arsenal Londra.
Proiectul prevede alocarea unei sume de 60 de milioane de euro pe sezon pentru transferuri pana in 2011 si de 100 de milioane de euro incepand cu 2014, obiectivul principal al clubului urmand a fi dublarea bugetului in urmatorii sase ani.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro