- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 25.
- Azi, despre contractele semnate de Corvinul și Barcelona, plus competiția pe care o poate transmite Netflix.
1. EA Sports va include și echipele din competiția feminină PWHL în jocul NHL 25. Ediția inaugurală a PWHL a avut un succes peste așteptări, cele 72 de meciuri fiind urmărite de 392.259 de spectatori.
2. Automobile Club of Monaco (ACM) și Formula 1 au prelungit până în 2031 contractul care expira la finalul anului viitor. Din 2026, Marele Premiu al statului Monaco se va desfășura în primul weekend din iunie, față de ultimul weekend din luna mai, așa cum este stabilit în înțelegerea curentă.
3. Corvinul Hunedoara (Liga 2), deținătoarea Cupei României, a anunțat semnarea unui parteneriat cu firma de salubrizare SUPERCOM, deținută de Ilie Ciuclea. Omul de afaceri este patronul echipei Daco-Getica, participantă în Liga 1 în sezonul 2017-2018 și retrasă din Liga 2 în 2019, din cauza problemelor financiare.
4. Asociația Administrativă de Atletism din Jamaica a prelungit parteneriatul cu Puma, în ciuda interesului manifestat de Adidas, care le-a oferit jamaicanilor un contract pe 8 ani, mai avantajos. Potrivit Jamaica Observer, valoarea acestuia era de 40.000.000 de dolari.
5. Decizia de a colora terenurile de baschet pentru meciurile din NBA Cup s-a dovedit a fi o strategie de marketing neinspirată. Mulți fani au reclamat faptul că nu vor mai urmări competiția întrucât le este greu să distingă jucătorii și mingea din cauza desenelor colorate în nuanțe stridente.
6. Real Madrid a prezentat membrilor cotizanți proiecția bugetară pentru perioada 2024-2025, cu o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. La categoria „Încasări” nu a fost inclus venitul din participarea la Cupa Mondială a Cluburilor 2025, întrucât FIFA nu a anunțat fondul de premiere, fiind încă în căutare de sponsori pentru această competiție și de companii media care să transmită turneul.
7. Actrița Whoopi Goldberg lansează All Women’s Sports Network, o rețea care va transmite în 65 de țări numai sport jucat de femei, din competiții precum UEFA Womens Nations League, turnee WTA (tenis) sau Basketball Federation 3×3 Womens Series.
8. Puma și Red Bull se numără printre brandurile de top din Laureus Sport for Good Index. Ierarhia include firme din industrii diverse care investesc în campanii din sport cu impact pozitiv în societate și în sfera protejării mediului.
9. FC Barcelona și Nike au prelungit parteneriatul până în 2038. În această perioadă, clubul catalan va primi 1,7 miliarde de euro de la brandul de echipament sportiv cu care colaborează din 1998.
10. Netflix poate achiziționa drepturile de difuzare pentru circuitul UFC după expirarea înțelegerii dintre Ultimate Fighting Championship și ESPN, la finalul anului 2025. Mark Shapiro, președintele grupului care comercializează aceste drepturi, a dezvăluit că platforma de streaming dorește să preia sporturi cu acoperire globală.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București