- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 36.
- Astăzi, despre noul partener oficial pentru Formula 1, starurile din Premier League care investesc într-o nouă competiție de fotbal și sponsorul care îi aduce lui PSG peste 60.000.000 de euro pe an.
- Luis Vuitton a devenit partener oficial al Formulei 1. Brandul de fashion va sponsoriza Marele Premiu al Australiei (16 martie), prima cursă a sezonului 2025, oferind trofee personalizate piloților care se vor clasa pe podium.
- Meciul FCSB vs Manchester United (0-2), din Europa League, a avut o audiență de 50.128 de spectatori pe „Arena Națională” din București. În sectorul de tribună rezervat oaspeților au fost aproximativ 3.000 de suporteri. Gigi Becali, finanțatorul campioanei României, a anunțat că a încasat 1.000.000 de euro din comercializarea biletelor.
- Circuitul de ambarcațiuni SailGP va beneficia de propria rețea de WiFi 5G, grație unui parteneriat semnat cu Ericsson. Pe una din părțile laterale ale bărcilor vor fi instalate o cameră 5G și un router care vor transmite în timp real informații importante pentru echipele tehnice, precum și imagini spectaculoase pentru fani.
- Baller League, competiție de fotbal 6 contra 6 care urmează să fie lansată în SUA și Anglia în 2025, a primit o finanțare de 25.000.000 de dolari din partea mai multor investitori, printre care și patru staruri din Premier League, Diogo Jota, Mason Mount, Diogo Dalot și Ferdi Kardioglu. Echipele vor fi formate din jucători profesioniști și influenceri.
- Premiership Rugby, prima ligă de rugby din Anglia, a publicat un raport în care se arată că numărul persoanelor interesate de competiție a crescut cu 13% în 2024 față de 2023, până la 14.300.000. Dintre fanii noi, 980.000 au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani.
- Victoria lui Jannik Sinner în fața lui Alexander Zverev, din finala Australian Open 2025, a fost urmărită de 3.500.000 de telespectatori în Italia pe Nove și Eurosport, canale deținute de Warner Bros. Discovery Group. Pe teritoriul Australiei, audiența a fost de 4.200.000.
- NBA a contribuit cu 5.000.000 de dolari la o strângere de fonduri pentru Springbok Analytics, companie care se folosește de Inteligența Artificială pentru a identifica și măsura schimbările ce intervin în timp în structura sistemului muscular.
- Inter Miami ar fi franciza cel mai afectată de interzicerea TikTok pe teritoriul Statelor Unite ale Americii. Echipa din Major Soccer League, pentru care evoluează Lionel Messi, a strâns până acum 10.500.000 de urmăritori pe rețeaua socială. Podiumul celor mai populare francize pe TikTok este completat de Golden State Warriors (NBA, 6.300.000) și de Kansas City Chiefs (NFL, 5.000.000).
- Paris Saint-Germain și Qatar Airways au semnat prelungirea parteneriatului inițiat în 2022. Compania aeriană va fi sponsorul principal al echipei pariziene până în 2028, urmând să plătească peste 60.000.000 de euro pe an.
- Unrivaled, noua competiție de baschet feminin 3×3, a avut o audiență medie de 312.000 spectatori pe TNT Sports și pe truTV în weekendul inaugural, cu un vârf de 364.000 de spectatori. Warner Bros Discovery a plătit 100.000.000 de dolari pentru drepturile de televizare.
* Autorul pastilei săptămânale „Business Drops” pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei școli de marketing sportiv în ASE București