- Helmut Marko (81 de ani), consilier al echipei Red Bull Racing, și Frederic Vasseur (56 de ani), șeful echipei Ferrari, au avertizat FIA cu privire la monoposturile McLaren și Mercedes, care ar putea fi „ilegale” din cauza ultimelor îmbunătățiri.
- Răspunsul FIA a fost unul clar: acuzațiile nu sunt adevărate.
Rezultatele recente ale celor de la McLaren au atras atenția rivalilor: Lando Norris (24 de ani) și Oscar Piastri (23 de ani) urcă aproape după fiecare cursă pe podium, iar echipa britanică s-a apropiat la doar 8 puncte de Red Bull în fruntea clasamentului constructorilor.
Ferrari și Red Bull, acuzații la adresa McLaren și Mercedes
Performanțele surprinzătoare sunt rezultatul unei îmbunătățiri foarte rapide. Norris, care a terminat pe locul 5 în Marele Premiu al Belgiei, l-a surclasat pe Verstappen în următoarea cursă, la Zandvoort (Olanda), unde a câștigat cu un avans de peste 20 de secunde.
Consilierul Red Bull a cerut FIA să examineze aripile față ale mașinilor McLaren și Mercedes. El suspectează că acestea ar fi mai flexibile decât permit regulile Formulei 1.
Și Frederic Vasseur, șeful Ferrari, a trimis un mesaj către FIA, considerând că ceva nu este în regulă la mașinile McLaren și Mercedes: „Nu vreau să vorbesc despre asta acum, dar trebuie să o revizuim pe plan intern cu FIA”.
FIA: „Totul este legal”
Începând cu Marele Premiu al Belgiei (la sfârșitul lunii iulie), FIA a monitorizat mișcarea aripilor față cu ajutorul camerelor pentru a determina dacă testele actuale sunt adecvate sau dacă trebuie revizuite, scrie Marca.
După acuzațiile celor de la Ferrari și Red Bull, FIA a analizat aripile monoposturile McLaren și Mercedes, însă nu a găsit nereguli. Forul a precizat că vor continua să fie furnizate dovezi în Singapore.
„Aripa față a fost o zonă dificilă de-a lungul anilor, deoarece modelele de apăsare între diferiți concurenți variază și, prin urmare, este dificil să se găsească un vector de sarcină care să acopere toate tipurile de construcție a aripii față.
Alte zone ale mașinii, cum ar fi aripa din spate și marginile podelei, au modele de forță de apăsare mult mai constante pe întreaga grilă, permițând un test de sarcină-deflecție mai universal.
FIA are dreptul de a introduce noi teste dacă sunt suspectate nereguli. Nu există planuri pentru nicio măsură pe termen scurt, dar evaluăm situația pe termen mediu și lung”, a anunțat FIA.
Clasamentul general al piloților
- M. Verstappen (Red Bull) - 303p
- L. Norris (McLaren) - 241p
- C. Leclerc (Ferrari) - 217p
- O. Piastri (McLaren) - 197p
- C. Sainz (Ferrari) - 184p
Clasamentul general al constructorilor
- Red Bull - 446p
- McLaren - 438p
- Ferrari - 407p
- Mercedes - 292p
- Aston Martin - 74p