- Consiliul Național al Audiovizualului a decis astăzi că vedetele nu vor mai avea voie să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio și online
- Una dintre vedetele cel mai bine plătită e Antonia, cu un contract anual din partea Betano care depășește nivelul multor cluburi de fotbal. Cifrele, mai jos
- Suma cu care Antonia se alege pe un an e aproape de două ori mai mare decât a plătit Superbet pentru a fi pe tricouri la meciul de retragere al Generației de Aur
Ilie Năstase, Ilie Dumitrescu, Adrian Mutu, Dan Petrescu, dar și vedete din afara sportului, precum Antonia, Alex Velea, Serghei Mizil, Lora, toate au primit astăzi o veste proastă. Nu vor mai avea voie să apară în reclame la jocurile de noroc.
Decizia a fost adoptată în unanimitate de Consiliul Național al Audiovizualului și e valabilă pentru orice reclamă pe TV, radio și online.
Lovitura e una mare nu doar pentru societățile care operează jocurilor de noroc, care nu se vor mai putea folosi de imagine acestor persoane extrem de cunoscute în mediile în care activează, ci inclusiv pentru vedetele care încasau sume mari și chiar foarte mari pentru acest serviciu pe care îl ofereau.
De exemplu, din informațiile GOLAZO.ro din interiorul agențiilor de pariuri și alte jocuri de noroc, Antonia era una dintre vedetele cu cel mai mare contract de pe piața din România.
Ea a devenit imaginea Betano în toamna lui 2024 și a semnat o înțelegere care îi aducea peste 2,2 milioane de euro pe durata întregului contract. Mai precis, suma agreată de cele două părți a fost de 750.000 de euro pe an. În septembrie se va împlini un an de când Antonia a bătut palma cu Betano.
Vedete care apar în reclame la jocuri de noroc
- Răzvan Raț, Cristi Pulhac, Adrian Mutu, Dan Petrescu, Ilie Dumitrescu, Ioan Andone, Florin Răducioiu - din fotbal, Luminița Huțupan, fost portar al naționalei de handbal a României, sau Ilie Năstase, fost mare jucător de tenis.
- Plus comentatorul Emil Grădinescu, cântăreții Antonia, Lora, Alex Velea, fostul președinte LPF Dumitru Dragomir, personajul monden Serghei Mizil, ex-impresarul Ioan Becali, ziariștii Cătălin Oprișan și Vali Moraru
Nivelul atins de cunoscuta artistă e unul cu mult peste ceea ce primesc multe cluburi din Liga 1 din parteneriatele pe care le au cu casele de pariuri.
Universitatea Craiova, un brand cu tradiție și suporteri, a avut ca sponsor principal în ultimii 9 ani chiar agenția Betano.
La început, în primii ani, suma pe care o primeau oltenii era în jur de 300.000 de euro pe sezon. În ultimii ani de contract, s-a ajuns în jur de 500.000, însă oricum sub onorariul Antoniei. Din această vară, Craiova va avea un alt sponsor principal, tot o casă de pariuri: Superbet.
Antonia, de una singură, se alege cu mai mulți bani doar pentru aceste reclame la pariuri și jocuri de noroc decât unul dintre cluburile importante din Liga 1, raportat la toate veniturile realizate într-un an din sponsorizări și publicitate. Hermannstadt a raportat un buget de puțin peste 600.000 de euro.
În schimb, echipa care are cel mai mare contract din postura de sponsor principal e FCSB, care primește în jur de 2,5 milioane de euro din partea Betano.
Antonia, dublu cât Generația de Aur
În urmă cu un an, un eveniment sportiv care a generat o cotă uriașă de interes a fost cel în care Generația de Aur a organizat un meci de retragere, împotriva unei selecționate mondiale.
Partida a avut loc pe Arena Națională, unde au fost prezenți 55.000 de spectatori. Pentru a cumpăra spațiul de pe tricourile de joc, Superbet a plătit 400.000 de euro. Aproape jumătate din contractul Antoniei pe un an de zile.