- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 7
- Azi, despre succesul Spaniei la EURO 2024, parteneriatul încheiat de La Liga cu Uber Eats sau de ce a scăzut numărul spectatorilor la Wimbledon.
1. Spania, noua campioană a Europei, va încasa cel mai mare premiu posibil de la UEFA dintre toate participantele, 28.25 milioane de euro. Naționala iberică este singura care a câștigat toate cele trei meciuri din faza grupelor, luând un bonus de 3.000.000 de euro pentru acele trei victorii.
2. LaLiga a încheiat un parteneriat cu Uber Eats până la finalul sezonului 2026-2027. Clienții platformei de livrări la domiciliu vor beneficia de produse promoționale lansate de LaLiga. Uber Eats a sponsorizat sezonul trecut Ligue 1, plătind 18,5 milioane de dolari.
3. Maxbet este noul sponsor principal al Politehnicii Iași. Alte branduri care sprijină echipa ieșeană sunt Panifcom, Leier și Mado.
4. MG Motor va fi unul dintre sponsorii campioanei FCSB în sezonul 2024-2025, urmând să ofere mașini jucătorilor și membrilor staff-ului. Sponsorul principal va fi în continuare Betano, despre care se spune că plătește 1,5 milioane de euro pe an.
5. Sferturile de finală ale Euro 2024 au fost urmărite în medie de 3.569.000 de telespectatori pe Fox Sports. Victoria Franței contra Portugaliei (5-3 după loviturile de departajare) a fost văzută de 4.284.000 de microbiști, reprezentând cea mai mare audiență din istoria acestei televiziuni pentru un meci care nu s-a jucat la Cupa Mondială.
6. Superbet este noul sponsor principal al lui Dinamo. Superbet mai sponsorizează trei cluburi din Superliga României, pe Rapid, Farul și Universitatea Cluj.
7. Numărul spectatorilor din primele 9 zile ale turneului de Grand Slam de la Wimbledon a fost cu 10.726 mai mic în acest an față de ediția din 2023 (282.955 vs 293.681), din cauza ploii care a căzut aproape zilnic.
8. Startup-ul britanic Recast a obținut o finanțare de 5.000.000 de dolari pentru dezvoltarea unei platforme pe care fanii vor putea viziona evenimente sportive live, rezumate ale meciurilor și conținut original pe baza unor credite achizționate online.
9. Paramount Global, compania mamă a CBS Sports, a fuzionat cu Skydance Media, într-o afacere de 8,4 miliarde de dolari. Noua companie va fi condusă de David Ellison, fiul fondatorului Oracle.
10. Potrivit L’Equipe, DAZN, o platformă britanică de divertisment și streaming sportiv, a făcut o ofertă de 375 de milioane de euro pentru a transmite 8 din cele 9 meciuri disputate în fiecare rundă a Ligue 1 în sezonul 2024-2025. Cluburile urmează să se pronunțe asupra propunerii.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București