CROMATICA EXPLICATĂ  De ce copiii care intră de mână pe teren cu fotbaliștii sunt îmbrăcați în  roșu, galben și albastru ?
Înaintea fiecărui meci de la Euro 2024, fotbaliștii ies de la vestiare alături de copii care poartă echipamente roș-galbene-albastre.Foto: Imago

CROMATICA EXPLICATĂ De ce copiii care intră de mână pe teren cu fotbaliștii sunt îmbrăcați în roșu, galben și albastru?

  • Înaintea fiecărui meci de la Euro 2024, fotbaliștii ies de la vestiare alături de copii care poartă echipamente roș-galbene-albastre.
  • Explicația: a fost o solicitare a unuia dintre sponsorii competiției.
  • Turneul final din Germania are 15 sponsori, o treime dintre aceștia fiind companii din China.

Ritualul impus de organizarea meciurilor de la acest turneu final e același. Indiferent de grupă, de meci, de ora de start sau de locul de disputare. Pe tunel, jucătorii celor două echipe așteaptă semnalul oficial UEFA pentru a ieși spre teren, dar doar alături sau ținând de mână câte un copil.

De ce roșu-galben-albastru

Cei mici îi însoțesc pe teren și se așează în fața jucătorilor, unde stau inclusiv când se intonează cele două imnuri.

Copiii poartă un echipament în 3 culori: roșu, galben și albastru. Și nu, asta n-are nicio legătură cu România 🙂

Argumentul cromaticii ținutelor respective este doar o strategie de marketing. A fost mișcarea gândită de unul dintre cei mai importanți sponsori ai competiției, iar campania a fost agreată de UEFA. E vorba despre Lidl, al cărui logo e construit și folosește exact cele 3 culori: roșu, galben și albastru. 

CROMATICA EXPLICATĂ  De ce copiii care intră de mână pe teren cu fotbaliștii sunt îmbrăcați în  roșu, galben și albastru ? CROMATICA EXPLICATĂ  De ce copiii care intră de mână pe teren cu fotbaliștii sunt îmbrăcați în  roșu, galben și albastru ?

Model: MasterCard în Champions League

Niciun partener comercial al competiției nu are voie să-și etaleze brandul pe teren, la meciuri, ci doar pe panourile din jurul gazonului. Lidl a găsit totuși soluția de a sugera că este “în miezul acțiunii”, folosindu-se de cromatica echipamentelor celor mici. Compania nemțească anticipează că simpla defilare în culorile roșu-galben-albastru va face, pentru public, legătura cu brandul și astfel se va atinge targetul de promovare dorit.

Nu e o premieră pentru o competiție sportivă de nivel înalt. Și în Champions League s-a mai întâmplat acest tip de campanie publicitară. A inițiat-o Mastercard.

Din ce țări sunt copiii?

La multe meciuri de la Euro s-a întâmplat, inclusiv la partida noastră contra Belgiei, ca unii dintre copiii din programul “Player escort” să cânte imnul țării respective, atunci când acesta a fost intonat.

Care este naționalitatea copiilor? O explicație e oferită chiar din interiorul FRF: “Noi nu cunoașteam naționalitatea lor, UEFA se ocupă de acest lucru. Programul este gestionat de Lidl, ca parte din contractul de sponsorizare. Acei copii, din câte știm, au fost aleși în baza unor tombole realizate în magazinele din Germania, dar și prin alte modalități de selecție interne”.

Câteva din cifrele companiei Lidl, la nivel mondial și exclusiv pentru România

  • Companie de retail, înființată în urmă cu peste 90 de ani
  • Deține peste 12.000 de magazine în toate țările Uniunii Europene, Elveția, Serbia, Marea Britanie și SUA
  • În 2023 a avut venituri care au depășit 125 de miliarde de euro
  • Are aproape 380.000 de angajați la nivel mondial
  • În România, Lidl a intrat pe piață în 2011 și în prezent are peste 12.000 de angajați
  • Exercițiul financiar pe 2023 arată că Lidl România a avut o cifră de afaceri de 4,5 miliarde de euro și un profit de 200 de milioane de euro

China = 1/3 din sponsorii Euro 2024

Actualul turneu final al Campionatului Europea are 15 mari companii drept sponsori. Dintre aceștia, nu mai puțin de 5 sunt din China:

  1. Alipay (platformă de plată online)
  2. AliExpres (servicii de vânzare online)
  3. BYD Auto (produce mașini electrice și hibride)
  4. Hisense (cel mai mare producător de televizoare din China)
  5. Vivo (produce smartphone-uri)

Celelalte companii care sunt sponsori ai Euro 2024:

  • Lidl (retail, Germania)
  • Adidas (echipament sportiv, firmă din Germania)
  • Betano (pariuri sportive, Grecia)
  • Atos (servicii și consultanță în tehnologia informației, Franța)
  • Booking (agenție de turism online, SUA)
  • Coca-Cola (băuturi răcoritoare, SUA)
  • Engelbert Strauss (echipamente de muncă, Germania)
  • Qatar Airways (transport aerian, Qatar)
  • Unilever (bunuri de larg consum, Marea Britanie)
  • Visit Qatar (promovarea turismului în Qatar, Qatar)

Comparație sponsori Euro

Sponsorii turneului de acum mai bine de 30 de ani, Euro 1992, desfășurat în Suedia

  • Adidas
  • Canon
  • Carlsberg
  • Fujifilm
  • Disney
  • General Motors
  • Intel
  • JVC
  • MasterCard
  • McDonald’s
  • Opel
  • Philips
  • Ruhrgas
  • Sensodyne
  • Unicef
Kremlinul spune că Rusia nu a cerut retragerea trupelor NATO din Europa de Est. Principala agenție de știri de stat rusă îl invocă pe Cristian Diaconescu
Kremlinul spune că Rusia nu a cerut retragerea trupelor NATO din Europa de Est. Principala agenție de știri de stat rusă îl invocă pe Cristian Diaconescu
Kremlinul spune că Rusia nu a cerut retragerea trupelor NATO din Europa de Est. Principala agenție de știri de stat rusă îl invocă pe Cristian Diaconescu
FCSB a rupt kilometrajul  Campioana României  a alergat enorm  în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Europa League
21.02
FCSB a rupt kilometrajul Campioana României a alergat enorm în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Citește mai mult
FCSB a rupt kilometrajul  Campioana României a alergat enorm în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Modificare importantă  Construirea  noului stadion Dinamo  schimbă situația la Spitalul Floreasca
Superliga
21.02
Modificare importantă Construirea noului stadion Dinamo schimbă situația la Spitalul Floreasca
Citește mai mult
Modificare importantă  Construirea noului stadion Dinamo schimbă situația la Spitalul Floreasca
„Două entități cu aceeași origine”  „Războiul”  FCSB-Steaua , prin ochii francezilor de la L'Equipe
Europa League
21.02
„Două entități cu aceeași origine” „Războiul” FCSB-Steaua, prin ochii francezilor de la L'Equipe
Citește mai mult
„Două entități cu aceeași origine”  „Războiul” FCSB-Steaua , prin ochii francezilor de la L'Equipe
„Ies din AUR și candidez” Patronul FCSB îl amenință pe George Simion:  „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!”  » Cum a reacționat CTP
Diverse
21.02
„Ies din AUR și candidez”Patronul FCSB îl amenință pe George Simion: „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!” » Cum a reacționat CTP
Citește mai mult
„Ies din AUR și candidez” Patronul FCSB îl amenință pe George Simion: „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!” » Cum a reacționat CTP
„Știu doar că joacă în roș-albastru”  Alexandre Lacazette, despre  meciul cu FCSB : „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
Europa League
21.02
„Știu doar că joacă în roș-albastru” Alexandre Lacazette, despre meciul cu FCSB: „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
Citește mai mult
„Știu doar că joacă în roș-albastru”  Alexandre Lacazette, despre meciul cu FCSB : „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
FCSB - Lyon Campioana României, duel dificil în  optimile Europa League . Posibila adversară din sferturi
Europa League
21.02
FCSB - LyonCampioana României, duel dificil în optimile Europa League. Posibila adversară din sferturi
Citește mai mult
FCSB - Lyon Campioana României, duel dificil în  optimile Europa League . Posibila adversară din sferturi
FCSB - Lyon, în optimile EL Tot ce trebuie să știi despre  viitoarea adversară  a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
Europa League
21.02
FCSB - Lyon, în optimile ELTot ce trebuie să știi despre viitoarea adversară a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
Citește mai mult
FCSB - Lyon, în optimile EL Tot ce trebuie să știi despre viitoarea adversară a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos”  AUDIO:  Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și  nu o să dau înapoi ”
Superliga
21.02
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos”AUDIO: Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și nu o să dau înapoi
Citește mai mult
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos” AUDIO: Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și nu o să dau înapoi ”