- Până la 8 milioane de dolari pentru 30 de secunde. Atât plătesc cei care vor să-și facă reclamă în pauzele publicitare din timpul finalei NFL, campionatul de fotbal american.
- Rapperul Kendrick Lamar (37 de ani) va primi mai puțin de 1.000 de dolari pentru spectacolul din pauza Super Bowl.
- Finala dintre Philadelphia Eagles și Kansas City Chiefs are loc pe 10 februarie, de la 01:30, ora României.
NFL este o mașină de făcut bani, iar Super Bowl este cireașa de pe tort. La finalul sezonului precedent, liga de fotbal american înregistra venituri de aproximativ 20 de miliarde de dolari.
8 milioane de dolari pentru o reclamă de 30 de secunde în timpul Super Bowl
Anul trecut, în SUA, 121 de milioane de persoane au urmărit la televizor finala câștigată de Kansas City Chiefs în fața celor de la San Francisco 49ers, scor 25-22 după prelungiri.
FOX deține drepturile de difuzare pentru Super Bowl în acest an, iar un spot publicitar de 30 de secunde a fost vândut pentru 8 milioane de dolari (aproximativ 266.000 de dolari pe secundă difuzată), cu un milion mai mult decât în ultimii doi ani, scrie as.com.
În pauzele publicitare vor apărea tot felul de vedete, brandurile folosind nume celebre, ușor de recunoscut, pentru a se promova.
- Uber Eats: Matthew McConaughey, Kevin Bacon, Charli XCX, Martha Stewart, Greta Gerwig
- Stella Artois: David Beckham, Matt Damon
- Michelob Ultra: Willem Dafoe, Cahterine O'Hara
- Hellmann's: Billy Crystal, Meg Ryan, Sydney Sweeney
- Bosch: Antonio Banderas
- Bud Light: Post Malone, Shane Gillis, Peyton Manning.
Marile staruri de cinema primesc între 3 și 5 milioane de dolari pentru aceste reclame, potrivit The Hollywood Reporter.
Suma infimă încasată de Kendrick Lamar pentru spectacolul din pauza Super Bowl
Cel care va urca pe scenă în pauza finalei va fi rapperul Kendrick Lamar, însă rapperul va primi mai puțin de 1.000 de dolari.
Apple Music plătește 50 de milioane de dolari pe an pentru a sponsoriza acest show, din care 35 de milioane merg la ligă și 15 milioane la producția spectacolului.
Cu toate acestea, momentul este profitabil pentru artiști. Usher a fost capul de afiș al spectacolului în 2024, iar vânzările sale au crescut cu 210% în săptămâna următoare.
Rihanna (2023) a câștigat trei milioane de urmăritori în doar câteva ore, iar The Weeknd (2021) a vândut un milion de bilete la concertele sale în săptămâna care a urmat prestației sale.
NFL și efectul Taylor Swift
La Super Bowl LIX va fi prezentă și Taylor Swift, partenera lui Travis Kelce, jucător la Kansas City Chiefs. NFL susține că 47% din public este reprezentat acum de femei, iar principalul merit îi aparține cântăreței.
Anul trecut, după prima sa apariție la un meci al celor de la Chiefs, vânzările de tricouri cu numele lui Kelce au explodat cu 400%, iar primele 34 de postări făcute de NFL despre Swift au generat 170 de milioane de reacții.
„Cred că efectul Taylor, așa cum îl numesc mulți oameni, a crescut în mod evident audiența noastră.
Ne place Taylor. Ea este o legendă uriașă în audiență. Deja creșteam această audiență, iar ea ne-a ajutat la momentul potrivit”, a explicat Marissa Solis, vicepreședinte al NFL pentru brand și marketing global.