"Un maraton aduce nenumarate beneficii orasului care il organizeaza"

"Un maraton aduce nenumarate beneficii orasului care il organizeaza"

Pe 12 octombrie, Bucurestiul va gazdui, in premiera, primul maraton international organizat la standarde oficiale. Cursa se va desfasura in centrul capitalei si se vrea o buna ocazie pentru promovarea miscarii si a unui mod de viata sanatos. Paolo Ottone, manager tehnic al Federatiei Internationale de Atletism (IAAF), care va valida totodata statutul de competitie internationala a Maratonului Toyota organizat la Bucuresti, vorbeste despre dificultatile si avantajele organizarii unei astfel de competitii.

Hotnews.ro: Va semnalez un paradox: Romania are o campioana si o vicecampioana olimpica la maraton, insa nu are o cursa recunoscuta la standardele internationale. Cum se poate iesi din aceasta situatie? Credeti ca va contribui Toyota Romanian International Marathon la popularizarea sportului si a alergarii?

Paolo Ottone: Sa cresti interesul pentru alergat este un proces de durata. Tari precum Italia, Franta, Germania au o traditie de decenii, iar in prezent la maratoanele organizate in aceste tari vin peste 40.000 de alergatori. Consider ca state precum Romania sau Cehia trebuie sa treaca printr-un proces care poate dura si 30 de ani pentru a atinge un numar atat de mare de participanti la maraton. Acum 15 ani, in Praga sau in Italia eram una dintre putinele persoane care alergau dimineata si deseori mi se intampla sa vad oameni care se uitau uimiti la mine. In prezent, exista foarte multe persoane care sunt interesate de un mod de viata sanatos, ceea ce se intampla tot mai mult si in Romania. E timpul sa ne gandim mai mult la noi si la modul cum ne petrecem timpul liber.

Hotnews.ro: Ce ati spune unui maratonist pentru a-l determina sa alerge la Toyota Romanian International Marathon?

Paolo Ottone: Pentru a motiva alergatorii as recomanda Bucurestiul ca un loc in care se organizeaza, in premiera, un maraton si un semi-maraton la standarde internationale. In plus, zona de start si de finis este in fata celei de-a doua cladiri ca marime din lume si ca vremea in aceasta perioada a anului este una dintre cele mai potrivite pentru alergat distante lungi.

Hotnews.ro: Vorbind din perspectiva experientei de organizator de evenimente sportive, care sunt cele mai dificile obstacole in organizarea unei curse de alergare?

Paolo Ottone: Intai de toate, deoarece evenimentul are loc in aer liber, trebuie sa fii pregatit pentru orice fel de conditii meteo. Apoi, traficul trebuie deviat astfel incat sa nu creeze probleme majore pentru circulatia normala in oras. Dar sa nu uitam ca cel mai mare maraton din lume este organizat in New York, unde exista peste 11 milioane de locuitori. Daca acolo aceasta problema poate fi rezolvata, cu siguranta si in Bucuresti se pot gasi solutii. Nu in ultimul rind, traseul de alergare are 42.195 metri, care trebuie ales astfel incat sa fie evitate accidentele.

Hotnews.ro: Stiu ca ati fost implicat, inca de la inceput, acum mai bine de zece ani, in organizarea maratonului de la Praga. Care ar fi beneficiile pe care le aduce un maraton in viata orasului?

Paolo Ottone: Eu am fost unul dintre fondatorii maratonului de la Praga, iar pina in decembrie 2007am fost director de cursa al acestui eveniment. Dupa 14 editii organizate pot sa va spun ca cele mai mari beneficii pe care poate sa le aduca un asemenea eveniment ar fi: are un impact major asupra economiei orasului. Apoi, duce la cresterea popularitatii orasului in intreaga lume, se reuseste crearea unui mare eveniment intern si contribuie la promovarea unui mod de viata sanatos printre locuitorii orasului si in special printre tineri. Aducerea in Bucuresti si in Romania a mii de alergatori va duce implicit la popularizarea tarii ca destinatie turistica.

Hotnews.ro: Care sunt conditiile minime ce trebuiesc indeplinite pentru organizarea unei curse recunoscute de catre forurile internationale?

Paolo Ottone: Pentru ca un maraton sa fie recunoscut de comunitatea internationala a alergatorilor si de catre IAAF/AIMS traseul trebuie sa corespunda urmatoarelor cerinte: distanta trebuie masurata de catre un masurator international recunoscut de IAAF/AIMS; cursa trebuie sa se tina pe un traseu de buna calitate; panta nu trebuie sa fie mai mare de 1m/km; organizatorii trebuie sa ofere un spatiu pentru control anti-doping; cursa trebuie sa fie difuzata in direct de cel putin un canal tv national.

Hotnews.ro: Ce semnificatie are pentru dvs alergarea unei curse de maraton?

Paolo Ottone: Sa alergi la un maraton inseamna sa experimentezi ceva magic, sa traiesti o emotie in care iti asculti doar inima si respiratia. In timpul maratonului mereu ma gandesc la viata mea, la prietenii mei, la familia mea. Iar la sfirsitul cursei ajungi sa iti cunosti limitele, realizezi cit de mari sunt limitele umane comparativ cu ceea ce crezi de regula despre ele.

Detalii despre competitia de la Bucuresti, inscriere, taxe de participare se pot afla de pe site-ul www.romanianmarathon.com.

Cursa clasica de maraton, pe distanta de 42,195 km va fi insotita de alte patru categorii de curse: semi-maraton (pe distanta de 21,095km), cursa populara – pe distanta de patru kilometri, cursa copiilor – pe distanta de 1 kilometru si cursa corporate – alergarea distantei maratonului in stafeta de patru persoane.

Traseul maratonului trece prin centrul Bucurestiului, iar "bucla" care se va alerga de patru ori: Palatul Parlamentului-Piata Alba Iulia-Piata Unirii-Universitate-Piata Romana-Piata Victoriei-Calea Victoriei-Splaiul Dambovitei-Opera Romana-Pod Cotroceni-Piata Unirii-intoarcere la Palatul Parlamentului. In ziua cursei, circulatia pe traseu va fi inchisa de dimineata pina la ora 18:00.

Detalii despre premiile pentru cistigatori puteti gasi pe http://alerg.wordpress.com

La cursa populara inscrierea este gratuita, dar fiecare participant este incurajat sa doneze un euro, banii urmind sa fie folositi pentru cumpararea de copaci care ulterior sa fie plantati intr-un Parc al Maratonului.

* articol publicat inițial pe Hotnews.ro

„Senna era regal!”  Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau  atât de nesigure ”
Formula 1
18.01
„Senna era regal!” Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau atât de nesigure
Citește mai mult
„Senna era regal!”  Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau atât de nesigure ”
Replică dură  Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj »  Săgeți către conducere : „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
Superliga
18.01
Replică dură Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj » Săgeți către conducere: „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
Citește mai mult
Replică dură Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj » Săgeți către conducere : „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
FCSB, peste Tottenham Campioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în  clasamentul celor mai bune echipe din 2024  » Ce locuri ocupă formațiile din România
Superliga
18.01
FCSB, peste TottenhamCampioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în clasamentul celor mai bune echipe din 2024 » Ce locuri ocupă formațiile din România
Citește mai mult
FCSB, peste Tottenham Campioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în clasamentul celor mai bune echipe din 2024 » Ce locuri ocupă formațiile din România
„Nesimțire pe față!” Budescu critică dur arbitrajul, după  U Cluj - Gloria Buzău 2-1 : „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
Superliga
18.01
„Nesimțire pe față!”Budescu critică dur arbitrajul, după U Cluj - Gloria Buzău 2-1: „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
Citește mai mult
„Nesimțire pe față!” Budescu critică dur arbitrajul, după U Cluj - Gloria Buzău 2-1 : „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
DAN UDREA  Lătrăii și Șucu,  cel de sub umbrela Rusiei
Opinii
18.01
DAN UDREA Lătrăii și Șucu, cel de sub umbrela Rusiei
Citește mai mult
DAN UDREA  Lătrăii și Șucu, cel de sub umbrela Rusiei
INTERZIS!    Aaron Boupendza  nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Superliga
18.01
INTERZIS! Aaron Boupendza nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Citește mai mult
INTERZIS!  Aaron Boupendza nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Dezamăgit de Homawoo  Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi  a ieșit din antrenament , a zis că vrea să plece”
Superliga
18.01
Dezamăgit de Homawoo Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi a ieșit din antrenament, a zis că vrea să plece”
Citește mai mult
Dezamăgit de Homawoo  Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi a ieșit din antrenament , a zis că vrea să plece”
„Popovici e imaginea Porsche”  Ion Țiriac  a comentat controversa  pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”
Diverse
18.01
„Popovici e imaginea Porsche” Ion Țiriac a comentat controversa pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”
Citește mai mult
„Popovici e imaginea Porsche” Ion Țiriac a comentat controversa pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”