Triplul campion mondial austriac de Formula 1, Niki Lauda, a decedat luni la vârsta de 70 de ani, a declarat familia sa pentru presa austriacă citată de AFP.
Niki Lauda, o poveste despre viață și sport
"Cu tristețe adâncă anunțăm că dragul nostru Niki a murit pașnic luni, 20 mai 2019, înconjurat de familiasa", au spus rudele fostului pilot într-un e-mail citat de mass-media.
Lauda, legenda circuitelor din anii '70 și '80, a scăpat caprin urechile acului de la moarte în 1976, victima unui accident la Grand Prix-ul german. Mașina lui a luat foc după o ieșire de pe pistă și a scăpat doar dupăintervenția altor piloți.
El a marcat istoria sportului pe care îl alesese în ciuda sfaturilor unui tată foarte bogat, fiind meticulos în pregătire și determinat la volan.
De asemenea, pasionat de aviație, a fondat, în 1979, compania aeriană Lauda Air, pe care a vândut-o către Austrian Airlines în 2002.
"Realizările sale unice ca sportiv și antreprenor sunt și vor rămâne de neuitat. Dinamismul său neobosit, sinceritatea și curajul său rămân un exemplu și o referință pentru noi", a subliniat familiasa.
"În afara vieții publice, a fost un soț, tată și bunic, iubitor și grijuliu. Ne va lipsi foarte mult", a adăugat familia.
Povestea vieții sale
A debutat în Formula 1 în 1971, când avea 22 de ani. După trei ani la echipe mici, fără posibilităţi, abilităţile sale l-au convins pe Enzo Ferrari să-l aducă la scuderia căluţului cabrat în 1974. De aici a început ascensiunea marelui Niki Lauda spre legendă. În prima cursă a urcat pe podium, la a treia a obţinut deja victoria, în sezonul următor a luat titlul mondial.
Accidentul de la Nurburgring a fost groaznic. Prins în maşina în flăcări, a suferit arsuri şi i-au fost afectaţi inclusiv plămânii. Medicii şi-au pus problema dacă va supravieţui, dar Niki Lauda a surprins întreaga lume recuperându-se spectaculos, iar 6 săptâmâni mai târziu concura din nou, urcând în maşină bandajat şi cu dureri mari după operaţiile suferite.
Niki Lauda s-a retras în 1979, după al doilea său titlu mondial, dedicându-se afacerilor - îşi deschisese între timp propria companie aeriană. A revenit însă pe circuit, spectaculos, în 1982, pentru duelul cu o altă legendă a Formulei 1, Alain Prost. Doi ani mai târziu a câştigat titlul, în 1984, după un sezon incredibil de disputat cu francezul, care îi era şi coleg la McLaren.
Lauda s-a retras a doua oară - şi definitiv - în 1985, din acel moment concentrându-se asupra afacerilor, inclusiv asupra managementului unor echipe de Formula 1, transmite Mediafax.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro