- Justin Ștefan, secretarul general al LPF, a anunțat că echipele din Liga 1 vor avea sponsori și din alte industrii decât cea a pariurilor sportive, după ce acestea vor fi reglementate la nivel european.
Liga Profesionistă de Fotbal și deținătorul drepturilor TV din Liga 1, eAD, au semnat, joi, la hotelul Marriott din București, un parteneriat cu Salt Bank, primul neobank românesc, parte a grupului Banca Transilvania.
La eveniment au fost prezenți Justin Ștefan (secretarul general al LPF), Orlando Nicoară (director eAD), Gabriela Nistor (CEO Salt Bank) și Viorel Ruse (marketing și communication Salt Bank).
LPF: „După reglementarea pariurilor, vom vedea mai multe parteneriate cu firme din alte industrii”
15 din 16 echipe au ca sponsor o firmă de betting în acest sezon al Ligii 1, iar 13 îl poartă pe fața tricoului, ca partener comercial principal. LPF anunță că situația se va schimba în viitor.
„Pericolul reglementării, care plutește la nivel european și în România, probabil că va contribui și mai mult la nivelarea sumelor pe care le vor plăti și în următorii ani vom vedea mai multe parteneriate cu firme din alte industrii”, a anunțat Justin Ștefan.
eAD explică: „Este normal să-și facă publicitate în fotbal”
Orlando Nicoară, directorul eAD, a explicat de ce firmele din industria pariurilor sportive și a jocurilor de noroc investesc sume atât de mari pentru a-și face publicitate în fotbal.
„Este primul sezon în care Liga Campionilor de la UEFA are partener betting Bet365, deci practic pariurile au intrat și în cea mai importantă competiție de fotbal la nivel global.
În același timp, Conference și Europa League au un partener Betano, de asemenea cu exclusivitate pe nivel de categorie.
Ceea ce se întâmplă cu zona pariurilor... își permit să plătească mai mult. Ăsta e motivul cât se poate de onest pentru care ei sunt extrem de vizibili la nivel de tot ce înseamnă fotbal, atât la nivel de Anglia, cât și la nivel de toate celelalte campionate majore.
Inclusiv în România, piața de betting, nu jocuri de noroc, este foarte mare. Atunci, apar playeri noi care încearcă să fie vizibili, care intră în piață.
Fotbalul e natural feed pentru ei pentru că toti microbiștii, într-o formă sau alta, se gândesc, au echipe favorite, poate pariază, poate nu pariază.
Atunci, din punctul acesta de vedere, pentru ei este mult mai normal să se advertizeze, să-și facă publicitate în fotbal sau în sport în general, decât să cumpere alt gen de reclame. Este un motiv cât se poate de economic, business”, a explicat Nicoară.
Trendul a venit la nivel internațional, casele de pariuri au început să încheie contracte de publicitate cu competiții și cu cluburi mari din Europa. Abia apoi acest trend a venit în România. Justin Ștefan, secretar general al LPF
Cum arată tabloul relațiilor Superligii cu gamblingul
ECHIPA | SPONSOR (BETTING) | SPONSOR PRINCIPAL / SECUNDAR |
FCSB | Betano | Principal |
CFR | Player, cazinou online&pariuri | Principal |
Rapid | Superbet | Principal |
Universitatea Craiova | Betano | Principal |
Hermannstadt | Unibet | Principal |
Sepsi | nu are niciun sponsor din betting | - |
Poli Iași | Maxbet | Principal |
UTA | Favbet | Principal |
U Cluj | Superbet | Principal |
Farul | Superbet | Principal |
Dinamo | Superbet | Principal |
FC Botoșani | Unibet | Principal |
Oțelul | Mr Bit | Secundar |
Petrolul | Mr Bit | Secundar |
Gloria Buzău | Superbet | Principal |
Unirea Slobozia | Mr Bit | Principal |
Ponderea jocurilor de noroc s-a dublat. Acum două sezoane, în 2022-2023, numărul cluburilor care aveau o casă de pariuri ca sponsor principal, pe fața tricourilor de joc, era la jumătate din cel din prezent.
FRF, LPF și competițiile sunt sponsorizate de case de pariuri
Nu doar cluburile de fotbal sunt conectate puternic la rețeta de sponsorizare din zona industriei de betting, ci și forurile care conduc fotbalul românesc.
LPF, pentru campionatul intern, iar FRF pentru echipele naționale, dar și pentru Cupa României și Liga 2.
Echipa / Competiția | Sponsor |
Liga 1 | Superbet |
Cupa României | Betano |
Liga 2 | Casa Pariurilor |
Echipele naționale | Casa Pariurilor |