- Panoul pentru flash-interviuri a adus primele contre între cluburi și eAD în 2025.
- eAD a impus formațiilor de Liga 1 un nou panou de interviu, de pe care ar fi dispărut companiile ce sponsorizează cluburile, lucru neacceptat de 5 din cele 8 formații gazdă în această etapă.
- Ce zice Orlando Nicoară, directorul eAD, firma care deține drepturile de televizare a Ligii 1
O imagine neobișnuită a atras atenția telespectatorilor la unele meciuri din primul weekend fotbalistic din Superligă în 2025.
Cei care au urmărit flash-interviurile au fost surprinși de cadrul strâns, cât să nu lase să se vadă aproape nimic în spatele jucătorilor și antrenorilor, la interviurile ce au precedat câteva partide din etapa 22.
GOLAZO.ro a aflat motivul deciziei de a se filma în acest mod foarte neobișnuit. FCSB, FC Botoșani, Universitatea Craiova, Farul și Rapid, adică 5 dintre cele 8 echipe gazdă, au refuzat să schimbe panoul cu sponsori.
eAD a impus, cluburile s-au opus
În culise au fost discuții în contradictoriu între aceste cluburi și eAD, firma care deține drepturile TV. Compania care a achiziționat drepturile de imagine pentru meciurile din Liga 1 a dorit să impună un nou tip de panou pentru flash-interviu, unul de pe care dispăreau sponsorii cluburilor.
O acțiune refuzată de cele 5 cluburi, dar adoptată de Universitatea Cluj, Oțelul și Unirea Slobozia, singurele flash-interviuri unde cadrul a fost unul normal, larg, obișnuit pentru acest gen de interviu.
Cluburile puteau fi sancționate de sponsori
Între cluburi și companiile prezente pe panoul de interviu sunt contracte care ar fi fost încălcate și ar fi putut aduce prejudicii din punct de vedere financiar. eAD susține că zona de flash-interviu e controlată tot de ea.
Lucru respins de cluburi, care spun că este o zonă „gri”, fără obligații către cei ce plătesc pentru drepturile TV.
Multe dintre cluburi au respins vehement și au justificat decizia pe baza contractului între cele două părți. Așa că deținătoarea drepturilor de televizare a ales să „saboteze” sponsorii cluburilor, să se filmeze strâns, pe fața personajului intervievat.
Au fost cluburi, precum Rapid, care au răspuns pe măsură. Jucătorii s-au mișcat permanent, așa că s-a schimbat din mers și s-a filmat din nou normal.
Se încearcă o mediere
În prezent, discuția dintre cele două părți e în aer. Cluburile nu renunță la obligațiile de imagine pe care le au cu sponsorii, în timp ce eAD a livrat deja către majoritatea echipelor noile panouri, din plexiglas, cu sponsorii aferenți.
Cel mai probabil, se va ajunge la o cale de mijloc, iar sponsorii pe care eAD îi avea pe acel panou vor fi inserați printre cei ai cluburilor de Liga 1.
Orlando Nicoară: „Zona de flash e a noastră! Cluburile au conferința”
Directorul eAD, Orlando Nicoară, e convins că situația se va reglementa. Cel care conduce firma care deține drepturile TV pentru Liga 1 contrazice cluburile și susține că formațiile nu pot avea nicio pretenție în zona de flash-interviu, ci doar în zona de conferință de presă.
„Nu, nu vă pot spune mai multe pe marginea subiectului. Nu e o chestie pe care să o discutăm prin presă cu cluburile. Dacă am ceva de spus, o spun cluburilor. Ar trebui să se ajungă la un consens. Zona de flash-interviu e spațiul nostru, nu al cluburilor, al producătorilor, al televiziunilor și al nostru ca vânzător.
Spațiul cluburilor e la conferința de presă. Știu că majoritatea cluburilor susțin contrariul, tocmai din acest motiv nu intru în polemică cu cluburile prin intermediul presei”, a explicat Orlando Nicoară pentru GOLAZO.ro.