- Adidas intră pentru prima oară în Formula 1 și va fi noul sponsor al celor de la Mercedes.
- Compania germană va produce echipamentele tuturor membrilor echipei.
Contractul este valabil pe mai mulți ani, iar parteneriatul Adidas - Mercedes include echipamente, încălțăminte, accesorii, dar și mai multe colecții „ediție-limitată”.
Adidas, noul sponsor al echipei Mercedes din Formula 1
De 8 ori campioană mondială în Formula 1, Mercedes va debuta sezonul acesta în „era post-Hamilton”, care va concura pentru Ferrari în 2025.
După ce Kimi Antonelli îi va lua locul pilotului britanic, Mercedes și-a schimbat și sponsorul, după ce a încheiat o colaborare de 12 ani cu Puma.
Astfel, din acest sezon, Adidas se va alătura „Marelui Circ” și va fi noul sponsor al echipei care s-a clasat pe locul 4 în clasamentul sezonului trecut.
Prima colecție va fi lansată în februarie, odată cu prezentarea noului monopost, ce se va desfășura într-un eveniment inedit organizat de Formula 1, la Londra.
Parteneriatul nostru cu Adidas este o exprimare clară a intenției noastre de a începe să scriem un nou capitol, ca echipă. Adidas este un brand emblematic, care împarte aceeași dedicare cu noi, pentru performanță și stil. Toto Wolff, team-principal al Mercedes, conform planetf1.com
Chiar dacă Mercedes nu a anunțat suma pentru care s-a înțeles cu Adidas, afacerea va reprezenta cu siguranță una dintre loviturile din Formula 1, având în vedere contractul pe care compania germană l-a oferit celor de la Manchester United.
În 2023, Adidas a reînnoit înțelegerea cu „diavolii”, afacere în urma căreia United va încasa aproape 1,1 miliarde de euro, în 10 ani.
Legătura dintre Manchester United și Mercedes o reprezintă compania INEOS a lui Jim Ratcliffe, care este unul dintre acționarii celor două mari brand-uri din lumea sportului mondial.
Pe lângă Puma, Mercedes a renunțat și la un alt sponsor important, Tommy Hilfiger, care, cel mai probabil, se va muta la Ferrari, cu Lewis Hamilton.
Pilotul britanic este ambasadorul companiei americane și sunt șanse mari ca parteneriatul să continue și la Scuderia, într-o colaborare istorică.
Adidas va „îmbrăca” și o altă echipă din 2026
Conform sportbusiness.com, gigantul german va continua ascensiunea în Formula 1 și va fi sponsorul echipei Audi, care va debuta în „Marele Circ” din sezonul 2026.
Astfel, compania va colabora cu cele două echipe germane din Formula 1: Mercedes și Audi.
Adidas va concura de la distanță cu rivalul Puma, care îmbracă deja cele mai titrate echipe din competiție, Ferrari (16 titluri) și Williams (9 titluri).