- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 61.
- Astăzi, printre altele, despre meciul Usyk-Dubois, de pe Wembley, ce sumă au investit cluburile din Premier League în transferuri și noul contract semnat de Barcelona.
1. Meciul de box dintre Oleksandr Usyk (Ucraina) și Daniel Dubois (Marea Britanie), câștigat de Usyk prin KO în runda a 5-a, a fost urmărit de 90.000 de spectatori pe stadionul Wembley.
Învingătorul a primit 65% din banii puși în joc, până la 133.000.000 de dolari, în timp ce învinsul a încasat până în 72.000.000 de dolari.
2. Eintracht Frankfurt l-a vândut pe Hugo Ekitike (23 de ani) la Liverpool cu 91.000.000 de euro.
Clubul din Bundesliga a plătit numai 16.500.000 de euro pentru atacantul francez în urmă cu un an, când l-a transferat de la Paris Saint-Germain.
3. Cluburile din Premier League au investit aproape două miliarde de euro în transferuri în această vară, mai mult decât celelalte patru ligi majore la un loc.
Campioana Liverpool a cheltuit până acum peste 300.000.000 de euro, ultimul transfer fiind al lui Hugo Ekitike, de la Eintracht Frankfurt (95.000.000 de euro). „Cormoranii” au pregătit 150.000.000 de euro pentru Alexander Isak (Newcastle Utd).
4. FC Barcelona va promova Republica Democratică Congo ca destinație turistică prin sloganul „Inima Africii”, scris pe spatele echipamentului de antrenament și al tricourilor folosite la încălzire.
Valoarea contractului de publicitate este între 10.000.000 și 11.500.000 de euro pe an în următorii 4 ani.
5. Sub sloganul „Să fim mai uniți”, Las Palmas a vândut 15.000 de abonamente în 24 de ore, chiar dacă echipa a retrogradat din LaLiga.
Prețurile abonamentelor sunt ca în sezonul 2022-2023, ultimul petrecut în Segunda Division, între 100 și 360 de euro. În acea stagiune, numărul total de abonați a fost de 15.000.
6. Michael Jordan deține recordul pentru cel mai valoros parteneriat comercial din lumea sportului. Fostul baschetbalist a încasat peste 1,3 miliarde de dolari din colaborarea cu Nike, începută în 1984.
Cu același brand au înțelegeri Cristiano Ronaldo (fotbal) și LeBron James (baschet), care au semnat contracte pe viață pentru un miliard de dolari. Tot un miliard de dolari câștigă și Lionel Messi (fotbal), din colaborarea pe viață cu Adidas.
7. Echipa de fotbal austriacă TSV Hartberg a folosit un echipament de prezentare pe care erau inscripționate logo-urile a 23 de sponsori.
În România, cele mai multe sigle de companii pe echipament le are FC Hermannstadt – 14: două pe piept, trei pe spate, cinci pe șorturi, două pe mâneca dreaptă și două pe mâneca stângă.
8. Aston Villa este clubul european cu cei mai mulți bani încasați din transferurile făcute în Arabia Saudită.
Gruparea engleză a primit 121.000.000 de lire sterline pentru doi jucători, Jhon Duran (plecat la Al-Nassr) și Moussa Diaby (Al Ittihad).
Podiumul este completat de FC Porto (Portugalia, 95.000.000 de lire sterline încasate) și de PSG (Franța, 89.000.000, dintre care 77.800.000 pentru Neymar).
9. CSM Slatina (Liga a 2-a) va evolua în viitor pe o arenă modernă cu capacitate de 10.000 de locuri, a cărei construcție costă aproximativ 80.000.000 de euro.
Proiectul a fost aprobat de Compania Națională de Investiții.
10. În Pitești a fost inaugurat un complex sportiv care include, printre altele, un teren de fotbal de dimensiuni reduse, o sală de recuperare, vestiare și o tribună acoperită cu 190 de locuri.
Proiectul în valoare de aproximativ 750.000 de euro a fost finanțat de Compania Națională de Investiții.
* Autorul pastilei săptămânale „Business Drops” pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București