Cursa perfecta pentru Lewis Hamilton: a condus de la un capat la altul si a evitat tentatia oricarei manevre periculoase, pentru a obtine o victorie ce ii sporeste sansele la titlul mondial. Cu o singura cursa inainte de finalul stagiunii, Hamilton (McLaren Mercedes) are 7 puncte avans fata de Felipe Massa, locul 2 in China.
Modul in care Massa a obtinut locul secund va suscita insa discutii: brazilianul a fost ajutat de coechipeirul sau Raikkonen sa treaca pe pozitia a doua, practica interzisa de FIA! "Rocada" celor de la Ferrari s-a produs cu sapte tururi inainte de final.
Clasament China:
1. Hamilton (McLaren)
2. Massa (Ferrari)
3. Raikkonen (Ferrari)
4. Alonso (Renault)
5. Heidfeld (BMW)
6. Kubica (BMW)
Clasament general piloti:
1. Hamilton 94
2. Massa 87
3. Kubica 75
Clasament constructori:
1. Ferrari 156p
2. McLaren 145
3. BMW Sauber 135
4. Renault 72p, etc.
Cursa din China
Turul 56: Hamilton castiga cursa, cu un avans mare fata de Massa. Raikkonen vine pe trei, Alonso pe 4. Heidfeld si Kubica (BMW) vin pe 5, respectiv 6.
Turul 53: Alonso incearca sa treaca de pe 4 pe 3, sa ii ia locul lui Raikkonen.
Turul 49: Massa trece in fata lui Raikkonen si este pe 2. Ferrari risca o penalizare, pentru ca ordinele de echipa sunt interzise.
Turul 46: Massa a redus din diferenta fata de coechipierul sau Raikkonen; este de asteptat ca findlandezul sa il lase pe Massa sa treaca pe 2. Hamilton este departe, scapat practic in castigator.
Turul 40: Hamilton are 12 secunde peste Raikkonen. Massa este pe trei, la peste 14 sec.
Turul 37: A doua oprire la boxe pentru Massa. Imediat soseste si Raikkonen. La revenirea pe circuit, Raikkonen iese, surprinzator, tot in fata lui Massa - era de asteptat ca Ferrari sa foloseasca aceasta oprire pentru o rocada intre cei doi.
Turul 34: Kovalainen (Mclaren) - pana de cauciuc. Reuseste sa ajunga la boxe, i se schimba pneurile si continua cursa.
Turul 28: Massa este pe 3, la 16,2 secunde distanta de liderul Hamilton.
Turul 27: Raikkonen este la 6,4 sec in urma lui Hamilton.
Turul 25: Opreste si Kubica la boxe.
Turul 23: Pozitii pe circuit: Hamilton este primul, urmat de Raikkonen, Kubica (fara nicio oprire!) si Massa.
Turul 20: Kubica a ajuns pe 3, insa nu a efectuat nicio oprire la boxe. Statistica arata ca in ultimele tururi Hamilton a castigat 0,7 secunda/ pe tur fata de Massa.
Turul 18: Hamilton are 7 secunde avans fata de Raikkonen, mult mai bine decat avea inaintea opririlor la standuri.
Turul 16: Practic nicio modificare dupa primele opriri la boxe: Hamilton iese pe circuit in fata lui Raikkonen si in fata lui Massa.
Turul 15: Intra si Hamilton la boxe. Vine la standuri si Raikkonen. Interesant va fi de vazut ce modificari vor atrage aceste opriri.
Turul 14: Felipe Massa opreste la standuri pentru realimentare.
Turul 11: Raikkonen si-a reglat masina si reuseste cel mai bun timp in turul 10. Hamilton este inca in fata, la peste trei secunde.
Turul 10: Hamilton este pe 1, Raikkonen urmeaza la peste trei secunde, iar Massa la peste 7 secunde.
Turul 7: Britanicul are un parcurs pefect pana in acest moment: statistica arata ca are 7 secunde avans fata de marele sau rival la titlu, Felipe Massa.
Turul 5: Hamilton are 3 secunde avans fata de Raikkonen.
Turul 3: Jarno Trulli (Toyota) abandoneaza.
Turul 2: Alonso pierde la start locul 4, in fata lui Kovalainen, insa reuseste sa il recupereze.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro