Comisarii Marelui Premiu din Canada au validat victoria britanicului Jenson Button (McLaren), luand decizia sa nu-i acorde nicio sanctiune ca urmare a incidentelor in care a fost implicat in timpul cursei, cu Lewis Hamilton (McLaren) si Fernando Alonso (Ferrari).
Primul incident al lui Jenson Button a avut loc in turul al saptelea, cand s-a ciocnit de coechipierul sau, Lewis Hamilton. In virajul 13, Hamilton a incercat sa-l depaseasca pe Button, pe partea stanga, insa nu a fost vazut de catre coechipierul sau, astfel ca cele doua monoposturi s-au ciocnit.
"Din pozitia in care se afla Hamilton in acel moment, se pare ca era imposibil ca Button sa il vada, lucru confirmat de piloti. Comisarii au ajuns la concluzia ca Hamilton ar fi putut crede ca Button l-a vazut si ca va putea sa depaseasca. Comisarii sunt de parere ca e rezonabil sa creada ca Button nu stia ca Hamilton este in stanga sa. In consecinta, au decis ca a fost
"Nu puteam sa vad nimic in spatele meu, cu exceptia unui semn Vodafone rosu, dar acela putea fi aripa mea spate. M-am indreptat spre stanga, dupa am auzit o bubuitura si m-am temut ca vom abandona amandoi. Lewis stie ca nu am facut acest lucru intentionat si eu stiu ca el nu a facut-o intentionat. Am vorbit cu el inaintea restartului cursei si totul este in regula", a mentionat si Jenson Button.
Castigator in cursa de la Montreal, Button a fost implicat intr-un incident si in turul al 44-lea, cand a incercat sa-l depaseasca pe Fernando Alonso. Britanicul a atins insa roata dreapta spate a monopostului Ferrari, spaniolul iesind in decor. Incidentul a fost anchetat de comisarii cursei, care au ajuns la concluzia ca nu e nevoie de penalizare.
"Button era pe interior inaintea intrarii in viraj si a intrat pe bordura pentru a evita monopostul 5 (Alonso) pe exterior. Luand in considerare conditiile, declaratiile ambilor piloti si a oficialilor echipelor lor, comisarii au decis ca acesta a fost un
Oficialii de la Ferrari nu-l invinuiesc pe Button pentru abandonul lui Alonso, punand totul pe seama ghinionului: "Daca cineva este lovit in roata spate, atunci este logic ca cel care a fost lovit, era in fata. Dar, bineinteles, conditiile erau dificile deoarece pista era alunecoasa pe interior iar Jenson a intrat putin in subvirare in acel moment. Am avut ghinion pentru ca Fernando a ramas blocat", a mentionat Stefano Domenicali.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro