- FCSB va semna cu MG Motor, care va fi unul dintre sponsorii echipei în anii următori
- MG Motor este o companie auto, deținută de statul chinez, care e continuatoarea mărcii originale MG, înființată la Oxford, în urmă cu 100 de ani
- Noul partener comercial nu va fi sponsor principal, rol pe care va continua să-l aibă agenția de pariuri Betano
- Logo-ul MG va fi imprimat pe mâneci și parteneriatul va fi realizat în sistem barter, clubul urmând să primească mașini din partea concernului auto.
Statutul de campioană en-titre, dar și de echipă cu cel mai mare bazin de suporteri face din FCSB un club din ce în ce mai atractiv pentru anumite firme importante, care își doresc să-și asocieze imaginea cu roș-albaștrii.
FCSB va avea din această vară un nou nume mare în lista partenerilor comerciali. E vorba despre MG Motor, o companie auto renumită pe piața mondială. E o marcă deținută de o firmă de stat din China și e continuatoarea mărcii originale MG, care a fost înființată în urmă cu fix 100 de ani, în 1924, la Oxford, în Marea Britanie.
MG a vândut 850.000 de mașini în 2023
Compania e una extrem de mare și bine dezvoltată la nivel mondial, ea fiind achiziționată de SAIC Motor (companie de stat chineză) în 2007.
Producția de automobile e realizată în mare parte în China, de unde sunt exportate apoi pe întreg mapamondul.
Mai sunt fabricate mașini și în Thailanda, India și Indonezia, mai ales pentru acoperirea necesarului din zona Asiei.
În 2019, MG a fost declarat cel mai mare exportator de mașini din China, care deține o singură marcă.
Pe parcursul anului trecut, a atins un prag de aproape 850.000 de mașini vândute, 90% fiind livrate în afara granițelor Chinei. 200.000 dintre acestea au ajuns în Marea Britanie, Mexic și Australia.
MG Motor a intrat pe piața din România acum o jumătate de an
MG nu va fi sponsor principal la FCSB și nu va avea numele imprimat pe piept, acolo unde va continua să existe Betano, cu care campioana are de ceva timp o colaborare.
Logo-ul producătorului de mașini va fi pe mâneca tricourilor, iar parteneriatul va fi realizat în sistem barter: adică FCSB va primi din partea MG automobile, pe care oficialii și poate chiar fotbaliștii le vor putea folosi, mai ales la acțiunile oficiale ale echipei.
MG a intrat pe piața din România la finalul anului 2023. Profit.ro a scris la acea vreme că „Rădăcini Motors este primul dealer auto din România care a început vânzarea mașinilor MG. Primul showroom auto al mărcii MG, deja foarte populară în țările din estul Europei, a fost deschis de Rădăcini Motors pe bulevardul Iuliu Maniu”.
FCSB, abia pe locul 5 la sponsori anul trecut
Pe parcursul anului 2023, ultimul pentru care există date financiare complete din partea cluburilor din Liga 1, FCSB nu a fost în fruntea ierarhiei în privința veniturilor atrase sub formă de sponsorizări și publicitate.
Într-un an în care nu a câștigat nici titlul, dar nu s-a calificat nici în grupele unei competiții europene, clubul lui Gigi Becali a raportat încasări din această sursă de aproape 2,6 milioane de euro.
Lider la acest capitol a fost, de departe, Farul, cu 5,7 milioane de euro, urmată de Rapid (3,35 milioane euro).
FCSB va realiza însă, în 2024, încasări mult peste cele de anul trecut, unele dintre ele depind inclusiv de o calificare în grupele europene.