- Grupul german Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, va prelua retailerul român La Cocoș.
- Compania este sponsor al echipei Petrolul Ploiești.
În octombrie 2022, Petrolul anunța oficial parteneriatul cu La Cocoș, hipermarket de tip discount, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de retail.
La Cocoș, sponsor Petrolul, preluat de grupul care deține Kaufland și Lidl
La Cocoș a contribuit inițial cu 250.000 de euro pe an la bugetul echipei din Ploiești. Ulterior, suma a crescut la 350.000 de euro.
În prezent, compania deține două magazine în Ploiești, unul în București și unul în Brașov. Noi unități vor fi deschise în Craiova, Pitești și Arad.
Grupul Schwarz intenționează să preia un pachet de 70% din acțiunile La Cocoș. Fondatorul lanțului românesc de supermarketuri, Iulian Nica, va păstra 30% din acțiuni, potrivit startupcafe.ro
„Companiile din Grupul Schwarz intenţionează să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş – sub rezerva sub rezerva aprobărilor uzuale ale autorităţilor, inclusiv a Consiliului Concurenţei din România.
Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ.
Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, a explicat Christian Groh, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Schwarz Corporate Solutions.
Angajaţii magazinelor vor rămâne în continuare în cadrul companiei, precizează zf.ro.
Kaufland și Lidl, lideri pe piața de retail din România
Kaufland și Lidl sunt doi coloși pe piața afacerilor din România. Cifrele oficiale din bilanțul fiscal pe anul 2024 confirmă acest lucru:
LIDL
- Venituri de circa 5 miliarde de euro
- Profit net de aproape 250 de milioane de euro
- Avea la 31 decembrie anul trecut, peste 12.700 de angajați
KAUFLAND
- Venituri de 4 miliarde de euro
- Profit net realizat: 230.000.000 euro
- Un număr de angajați de 14.600