- Norris, 25 de ani, a trecut primul linia de sosire în cursa de la Antipozi, fiind urmat de Max Verstappen și George Russell.
- Pentru Norris este cea de-a cincea victorie din carieră, celelalte patru fiind obținute în sezonul trecut.
- Debutantul Kimi Antonelli, 18 ani, sosit la Mercedes în locul lui Hamilton, a încheiat cursa pe locul 4.
Lando Norris, pilotul celor de la McLaren, a câștigat primul Mare Premiu al sezonului din Formula 1. Cursă spectaculoasă în Australia, pe circuitul Albert Park, la debutul celei mai urmărite competiții auto a planetei.
Ploaia și-a făcut apariția în Melbourne și asta a adus schimbări permanente în clasamentul provizoriu al cursei.
Australianul Oscar Piastri a ratat șansa de a fi pe podiumul cursei de acasă, în timp ce debutantul Kimi Antonelli a fost revelația acestei etape.
Ferrari a făcut o cursă modestă, piloții scuderiei terminând pe locurile 8 și 10.
Întrecerea australiană a început cu accidentul debutantului Isaac Hadjar, pilot Racing Bulls, petrecut încă din turul de încălzire. Înlăturarea monopostului său de pe pistă a întârziat restartul cu 15 minute.
Pilotul francez a fost vizibil afectat de eroarea sa, fiind consolat la boxe de tatăl lui Lewis Hamilton, Anthony.
Restart cursei a adus o modificare la vârful clasamentului. Verstappen a trecut după doar câteva viraje de Oscar Piastri și s-a instalat pe poziția secundă. Nici nu se încheiase primul tur și un alt debutant, Jack Doohan, pilot Alpine, a lovit glisierele de protecție. Lucru explicabil, pentru că debutanții din acest sezon nu au testat monoposturile de F1 în condiții de pistă umedă.
A fost uimitor. Foarte greu, mai ales cu Verstappen în spatele meu. Un debut de sezon excelent. Am făcut greșeli, dar a ieșit bine până la urmă. Însă nu uităm că e doar prima cursă din cele 24 programate în acest an. Monopostul a fost foarte bun și mulțumesc echipei pentru asta. O mare injecție de încredere pentru restul sezonului. Lando Norris, pilot McLaren
După câteva zeci de secunde de la incidentul lui Doohan, a venit rândul unui veteran să greșească. Carlos Sainz, pilot Williams, a ieșit și el în decor, avariindu-si monopostul și trebuind să se retragă din cursa australiană.
Abandonuri în serie
Turul 1. Safety-car-ul a intrat pe pistă și a stat până în turul 8, atunci când întrecerea s-a reluat cu ritm de Formula 1. După primele 6 tururi de la restart, primii trei piloți, Norris, Verstappen și Piastri, aveau un avantaj de aproape șapte secunde față de George Russell, locul patru în etapa de la Antipozi.
Turul 17. Max Verstappen, aflat sub presiunea lui Piastri, a ratat un punct de frânare, intrând larg într-un viraj de dreapta, iar australianul de la McLaren l-a depășit în lupta pentru poziția secundă a cursei. Apoi, olandezul a pierdut rapid contactul cu monoposturile McLaren.
Turul 33. Norris și Piastri l-au prins din urmă pe Liam Lawson, celălalt pilot Red Bull, cu un tur de circuit.
Turul 34. Alonso, pilot Aston Martin, lovește parapeții de protecție după ce pierde controlul mașinii sale și safety-car-ul intră din nou pe pistă. Mai mulți piloți au profitat și au intrat la boxe pentru a pune pneuri slick hard pentru că pista era aproape uscată. Plutonul s-a compactat, iar cele 16 secunde diferență între monoposturile McLaren și Verstappen au fost topite.
Tur 41. Restart fără incidente sau schimbări la vârful întrecerii.
Norris și Piastri în decor
Turul 44. YukiTsunoda, pilotul scuderiei Racing Bulls, trece de Charles Leclerc, Ferrari. Ploaia își face din nou apariția. După câteva secunde, Norris și Piastri ieșeau în decor, în același viraj, pe pietriș, dar reușeau să revină pe circuit. În ultimul viraj al circuitului, australianul mai greșea o dată și ajungea pe iarba de lângă pistă. Verstappen trecea de Oscar. Acesta a patinat pe iarba umedă în încercarea de a reveni. Până la urmă a dat cu spatele, încet, și a reintrat pe circuit. Norris mergea direct la boxe pentru a pune pneuri intermediare.
Cursă foarte dificilă, dar m-am simțit bine. Am fost aproape de Lando, iar să te lupți pentru victorie e întotdeauna pozitiv. A fost bine la sfârșit, pentru că locul doi este unul mai bun decât ne-am așteptat. Ritmul nostru de cursă nu este la fel de bun ca al celor de la McLaren. Max Verstappen, pilot Red Bull
Turul 47. Verstappen intra și el la boxe pentru a i se monta cauciucurile de ploaie. La câteva secunde după ce ieșea de la standuri, Lawson si Bortoleto, pilot Kick Sauber, abandonau din cauza unor accidente. Hamilton trecea la conducerea cursei, dar intrarea la boxe pentru pneuri intermediare l-a trimis pe locul 9. Pilotii Mercedes, Russell si Antonelli au înregistrat cel mai bun progres după acest pit-stop, ocupând locurile 3 si 5 în cursă. Între ei era intercalat, surprinzător, Alex Albon, pilotul Williams.
Turul 51. Restart. Doar Antonelli era rămas în etapa australiană dintre debutanți. Ceilalți trei, Hadjar, Doohan, Bortoleto, abandonaseră. Primele trei poziții ale cursei erau neschimbate: Norris, Verstappen și Russell.
Felicitări pentru Lando Norris și pentru Kimi Antonelli, care a condus excelent la prima lui cursă în Formula. Sunt foarte mulțumit cu locul 3 și să vedem ce putem face cursa viitoare. Sper că toată lumea să se fi bucurat de acest Grand Prix. George Russell, pilot Mercedes
Turul 56. Kimi Antonelli, înlocuitorul lui Lewis Hamilton la Mercedes, pilot în vârstă de doar 18 ani, l-a depășit pe mult mai experimentatul Albon, Williams, în bătălia pentru locul patru al cursei. Însă la mai puțin de un tur după această reușită, italianul a primit o penalizare, ulterior retrasă, de cinci secunde pentru un unsafe release de la boxe. Verstappen se apropiase la mai puțin de o secundă de liderul Norris.
Turul 57. Lando Norris trece linia de sosire și câștigă prima cursă a sezonului 2015 al Formulei 1. Britanicul a urcat pe podiumul de premiere alături de Verstappen și George Russell.
Clasament provizoriu Marele Premiu al Australiei:
- 1. Lando Norris (McLaren)
- 2. Max Verstappen (Red Bull)
- 3. George Russell (Mercedes)
- 4. Kimi Antonelli (Mercedes)
- 5. Alexander Albon (Wiliams)
- 6. Lance Stroll (Aston Martin)
- 7. Niko Hulkenberg (Sauber)
- 8. Charles Leclerc (Ferrari)
- 9. Oscar Piastri (McLaren)
- 10. Lewis Hamilton (Ferrari)
- 11. Pierre Gasly (Alpine)
- 12. Yuki Tsunoda (Racing Bulls)
- 13. Esteban Ocon (Haas)
- 14. Oliver Bearman (Haas)
- 15. Liam Lawson (Red Bull)
- 16. Gabriel Bortoleto (Sauber)
- 17. Fernando Alonso (Aston Martin)
- 18. Carlos Sainz (Williams)
- 19. Jack Doohan (Alpine)
- 20. Isack Hadjar (Racing Bulls)