În 2021, puțini oameni știau de Wrexham A.F.C., un club galez din liga a cincea a Angliei. Acum, știe o planetă întreagă: e al treilea cel mai vechi club din lume și tocmai a promovat în liga a patra din Anglia, după ce a fost cumpărat de actorii americani Ryan Reynolds și Rob McElhenney.
Că a promovat în liga a patra poate nu pare mare lucru, dar în doar doi ani de la achiziție, au avut loc mișcări seismice la acest club, care cu 12 ani în urmă era în pragul falimentului: numărul de spectatori de la meciuri s-a dublat (aproape 10.000 de oameni constant la meciuri de liga a cincea), au fost cumpărați jucători din ligi superioare care au adus promovarea, pe Disney+ se găsește acum un documentar despre club, vânzarea tricourilor și a altor produse promoționale a explodat, TikTok a devenit principalul sponsor și urmează să joace un turneu amical vara aceasta în SUA, cu echipe precum Manchester United sau Chelsea.
Merită să ne uităm cu atenție la acest succes venit aproape peste noapte, pentru că povestea din spate e și una despre modele tot mai creative de business sportiv. După cum am mai scris în Panorama, cluburile de fotbal se folosesc de propria imagine în cele mai diverse feluri pentru a-și crește veniturile. La Wrexham însă, Ryan Reynolds și Rob McElhenney au fost cei care s-au folosit de imaginea lor, dincolo de banii investiți, pentru a crește un club.
Citește continuarea pe Panorama.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro