FC Barcelona va avea, pentru prima data in istorie, sponsori pe tricou. Clubul catalan a anuntat, vineri, in cadrul unei conferinte de presa, incheierea unui acord cu o companie din Qatar, logo-ul acestei urmand a fi purtat pe tricouri de echipa lui Pepe Guardiola, alaturi de insemnele UNICEF.
De la infiintare, in 1899 FC Barcelona nu a avut niciun sponsor pe tricou. Din 2006, Barca a inscriptionat pe tricouri logo-ul UNICEF, catalanii platind anual 1,5 milioane de euro pentru acest lucru. Dupa cinci ani, insa, Barcelona a hotarat sa-si vanda tricoul unui sponsor. Este vorba de Qatar Foundation, o companie non-profit ce se dedica educatiei si cercetarii stiintifice in Orientul Mijlociu, fondata in 1995 de emirul Qatarului, Hamad Bin Khalifa Al Thani.
Acordul dintre cele doua parti este valabil pentru cinci ani si Barcelona va primi o suma record de 30 de milioane de euro anual, devenind astfel clubul cu cel mai mare contract de sponsorizare pentru tricou, inainte celor de la Manchester United si Real Madrid (fiecare cu cate 23 de milioane pe an) sau Bayern Munchen (16 milioane anual).
"E un moment extraordinar deoarece reprezinta un record de venituri pentru un club de fotbal si are mai multa valoare in contextul economic actual. Odata cu aceasta intelegere, marca FC Barcelona devine lider in fotbal, in fata competitorilor internationali", a anuntat FC Barcelona.
Expertii in marketing de la Barcelona vor cauta o metoda prin care sa puna ambele logo-uri pe partea din fata a tricoului. Daca nu se va gasi o solutie, logo-ul Unicef nu va avea prioritate, urmand a fi pozitionat in alta parte a tricoului.
Aceasta nu este singura modificare ce va avea loc pe tricoul catalanilor. FC Barcelona va purta, la meciul cu Real Sociedad din weekend, pentru ultima data logo-ul "Campioni ai lumii". Barca nu s-a calificat la editia din acest an a Mondialului Cluburilor, astfel ca va trebui sa renunte la titulatura in favoarea noilor campioni ce vor fi stabiliti in finala din 18 decembrie.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro