- Duminică a debutat competiția mondială a cluburilor, care a fost achiziționată ca drepturi TV de Pro TV
- PSG - Atletico Madrid a fost difuzat pe Pro TV și a făcut audiență foarte bună, fiind al doilea program al zilei
- Unde s-a situat România U21 - Spania U21, thrillerul de la Euro, transmis tot de Pro TV sâmbătă seara
Campionatul Mondial al Cluburilor a debutat duminică, în SUA și va dura o lună. Drepturile TV pentru România au fost cumpărate de Pro TV, care a anunțat că meciurile, în funcție de atractivitatea și orele de start, vor fi difuzate pe Pro TV, Pro Arena și Voyo.
În chiar prima zi a competiției a avut loc un prim derby, cu două echipe mari față în față. Și la oră accesibilă pentru Europa: PSG - Atletico Madrid, de la 22:00. Din acest motiv, Pro TV a decis să difuzeze meciul chiar pe canalul principal, practic postul de televiziune numărul 1 în România.
Unu din 5 televizoare deschise era pe PSG - Atletico
A fost bună sau neinspirată decizia șefilor Pro TV de a pune meciul în grila televiziunii? Răspunsul vine exclusiv din perspectiva audienței. Iar aceasta a însemnat, pentru publicul cu vârsta între 21 și 54 de ani, la nivel național, un rating de 4,2%. Ceea ce pentru intervalul orar 22:00 - 23:55 e o audiență bună.
Cota de piață a depășit 21%, ceea ce înseamnă că la fiecare 5 televizoare deschise între acele ore, unul era pe Pro TV pentru a vedea duelul dintre echipele antrenate de Luis Enrique și Diego Simeone.
Sub El Clasico, peste Arsenal - Liverpool și Petrolul - Poli Iași
PSG vs Atletico a fost pe locul 2 în topul programelor TV care au fost cele mai vizionate duminică. Doar filmul serii, difuzat tot de Pro TV, „Ora de vârf”, dar care a început la 20:00, a făcut un rating mai mare: 4,9%.
În rest, meciul a bătut tot, inclusiv Știrile Pro TV, peste care a avut cu mai mult de 25% telespectatori în plus, iar față de Observator de la Antena 1, ratingul a fost aproape dublu!
Chiar și comparativ cu alte meciuri mari din campionatele de top ale Europei, PSG - Atletico de la Campionatul Mondial al Cluburilor a stat bine.
A fost sub El Clasico, Real - Barcelona 0-4 (4,8% rating, meciul din toamna lui 2024), dar peste Arsenal - Liverpool 2-2 (3,3% rating, jucat în octombrie anul trecut).
Față de unele meciuri mediocre din Liga 1, PSG - Atletico a fost mult mai vizionat. A făcut de aproape 4 ori cât un Petrolul - Poli Iași (1,1% rating) și de peste 3 ori mai mult decât Oțelul - Unirea Slobozia 0-2 (1,3%).
La jumătate din derby-urile Ligii 1, sub România U21 - Spania U21
În schimb, raportat la derby-urile campionatului intern, meciul de la Los Angeles, de duminică seara, e undeva la jumătate: FCSB - Dinamo 2-1 a avut 8,7% rating, iar două dintre cele 3 Rapid - FCSB din această primăvară au atins câte 8,2% rating.
În weekend-ul care a trecut, Pro TV a difuzat și meciul naționalei de tineret a României la Euro U21. Confruntarea cu Spania, una care s-a transformat într-un thriller: am condus până spre final, dar am pierdut în ultimele 5 minute.
Meciul a început la ora 19:00 și a făcut o audiență medie de 5%, fiind depășit de 4 programe TV, toate aparținând Pro TV: Vremea, Știrile de la 19:00, Știrile din Sport și filmul serii „Dresat pentru a ucide”.