Dupa o luna de la Marele Premiu al Germaniei din Formula 1, tactica celor de la Ferrari prin care echipa l-a indemnat pe Massa sa-i cedeze prima pozitie lui Fernando Alonso starneste in continuare discutii. Fostul pilot al Scuderiei, Niki Lauda a criticat solutia aleasa de Ferrari. Echipa italiana nu a intarziat cu reactiile, declarand ca Lauda este "ipocrit".
Stewarzii cursei de la Hockenheim au ajuns la concluzia ca Ferrari a folosit incorect ordinele echipei astfel ca Federatia Internationala de Automobilism i-a amendat cu 10.000 de dolari. Cazul va fi reanalizat la urmatoarea intalnire a Consiliului, cu patru zile inainte de Marele Premiu al Italiei, iar echipa risca o deductie de puncte sau chiar excluderea din campionat.
Austriacul Niki Lauda (61 ani) a castigat doua titluri mondiale cu Ferrari, dar nu s-a sfiit sa declare: "Ceea ce a facut echipa in MP al Germaniei a fost impotriva tuturor regulilor. Ori regulile sunt schimbate ori toata lumea le respecta. Ceea ce au facut ei este gresit, au fost pedepsiti imediat si vor fi
Reactia Ferrari a venit prompt, italienii postand un comunicat pe site-ul oficial: "Dupa evenimentele de la Hockenheim, un val de ipocrizie a trecut prin paddock, cu atat de multi oameni, tineri sau in varsta, ahtiati sa-si spuna parerea. Unii au fost readusi imediat pe linie de constiinta roprie, in timp ce unii au continuat sa-si pronunte sentinta vrand-nevrand. Ultima misiva a venit din Austria, de la o persoana care, dupa ce s-a retras, nu a ratat niciodata sansa de a-si expune parerile in stanga si in dreapta, chiar daca, in mai multe ocazii, a trebuit sa apeleze la acrobatii verbale pentru a a se repozitiona in conformitate cu modul in care bate vantul".
"De aceasta data, batranul Niki a ratat o ocazie buna sa-si tina gura, deoarece cand era un pilot al Scuderiei, presupusa politica a pilotilor de la Ferrari i-a convenit de minune. Unde era aceasta furie morala de-a lungul anilor, cand atatia s-au facut vinovati de actiuni ipocrite mai mult sau mai putin evidente? In ceea ce priveste predictiile referitoare la o posibila decizia a Consiliului FIA din 8 septembrie, timpul va clarifica. In acest tip de situatie, cea mai buna politica este sa respecti si sa ai incredere in cel mai inalt for al sportului", se mai arata in comunicatul Scuderiei.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro