Formula 1: Contestația echipei Mercedes a fost respinsă - Max Verstappen rămâne campion mondial

Formula 1: Contestația echipei Mercedes a fost respinsă - Max Verstappen rămâne campion mondial

Contestaţia depusă de Mercedes, echipa lui Lewis Hamilton, după Marele Premiu de la Abu Dhabi a fost respinsă de comisarii FIA, astfel că pilotul olandez Max Verstappen îşi păstrează titlul mondial.

Max VerstappenFoto: Octane/Action Plus / Shutterstock Editorial / Profimedia

Potrivit L'Equipe, Mercedes intenţionează să facă apel.

Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului.

Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans faţă de Verstappen şi între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur.

Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit şi le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton şi i l-a plasat în "coaste" pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe şi "încălţase" cauciucuri de compoziţie soft.

S-a mai concurat doar un tur, sufiecient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui maşină era echipată cu pneuri dure uzate, şi să-i "sufle" titlul mondial.

Contestaţia celor de la Mercedes viza două direcţii. Mai întâi, echipa germană îl acuză pe Verstappen că a încălcat articolul 48.8 din regulamentul sportiv, care prevede că "niciun pilot nu poate depăşi un alt monopost pe pistă, nici maşina de siguranţă, până când nu trece de Linie (a se vedea articolul 5.3) pentru prima dată după ce safety car-ul a revenit la boxe”.

Verstappen pare că îl depăşeşte uşor pe Hamilton înaintea virajului 12, în turul 57, înainte de restart.

Al doilea protest se bazează pe articolul 48.12, care spune că "orice monopost care a fost întrecut de lider este obligat să depăşească maşinile aflate în acelaşi tur cu liderul şi maşina de siguranţă”, revenind în coada plutonului.

Din camera de control a cursei s-a ordonat ca numai monoposturile pilotate de Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc şi Sebastian Vettel, respectiv cele dintre primii doi clasaţi, să depăşească safety car-ul şi să meargă în coada plutonului, nu şi cele pilotate de Daniel Ricciardo, Lance Stroll şi Mick Schumacher, aflate în aceeaşi situaţie, dar în spatele lui Verstappen.

Potrivit comisarilor FIA, Red Bull a susţinut că maşina 44 nu a fost de maşina 33, că ambele maşini accelerau şi frânau şi că au existat "un milion de precedente” sub safety car, în care maşinile au dublat maşină din faţă, apoi au revenit în spatele ei, scrie News.ro.

Comisarii au fost de acord că pilotul de 24 de ani a făcut, "într-un anumit moment, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, ca maşina lui să se deplaseze uşor în faţa maşinii 44, când ambele monoposturi accelerau şi frânau”, dar Verstappen a revenit în spatele lui Lewis Hamilton şi "nu era în faţă când s-a încheiat perioada safety car (adică la Linie)”.

În ceea ce priveşte al doilea protest al germanilor, comisarii FIA au stabilit că, în cazul în care ar fi permis tuturor celor opt monoposturi să depăşească safety car-ul şi să revină în coada plutonului, situaţia nu s-ar fi schimbat. În plus, directorul de cursă poate decide cum gestionează perioada sub safety car.

"Articolul 15.3 îi permite directorului de cursă să controleze utilizarea maşinii de siguranţă, care, în determinarea noastră, include desfăşurarea şi retragerea acesteia. Deşi articolul 48.12 s-ar putea să nu fi fost aplicat în totalitate, în ceea ce priveşte maşina de siguranţă care se întoarce la boxe la sfârşitul turului următor, articolul 48.13 îl înlocuieşte şi odată ce mesajul se arată în decizie.

Lewis Hamilton a fost la doar câțiva kilometri distanță de un titlu mondial care l-ar fi făcut să-l depășească pe legendarul Michael Schumacher. Cei doi au câte șapte titluri mondiale cucerite în Formula 1.

Michael Schumacher: 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.

Lewis Hamilton: 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020.

Mercedes și-a păstrat titlul mondial la constructori în fața celor de la RedBull.

S-ar putea să te intereseze și:

Formula 1: Mercedes, contestaţie după victoria lui Max Verstappen la Abu Dhabi

Ce spune Max Verstappen după victoria dramatică de la Abu Dhabi - Unde s-a făcut diferența

Discursul lui Lewis Hamilton după ce a pierdut titlul mondial din Formula 1 în ultimul tur

Imaginea zilei după victoria dramatică a lui Max Verstappen în fața lui Lewis Hamilton

VIDEO Ultimul tur de la Abu Dhabi - Max Verstappen îl învinge dramatic pe Lewis Hamilton și devine campion al Formulei 1

Formula 1: Max Verstappen, campion mondial - A câștigat dramatic în fața lui Lewis Hamilton în ultimul tur de la Abu Dhabi

* articol publicat inițial pe Hotnews.ro

FCSB a rupt kilometrajul  Campioana României  a alergat enorm  în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Europa League
21.02
FCSB a rupt kilometrajul Campioana României a alergat enorm în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Citește mai mult
FCSB a rupt kilometrajul  Campioana României a alergat enorm în meciul câștigat joi cu PAOK Salonic, 2-0. Datele exacte sunt uimitoare
Modificare importantă  Construirea  noului stadion Dinamo  schimbă situația la Spitalul Floreasca
Superliga
21.02
Modificare importantă Construirea noului stadion Dinamo schimbă situația la Spitalul Floreasca
Citește mai mult
Modificare importantă  Construirea noului stadion Dinamo schimbă situația la Spitalul Floreasca
„Două entități cu aceeași origine”  „Războiul”  FCSB-Steaua , prin ochii francezilor de la L'Equipe
Europa League
21.02
„Două entități cu aceeași origine” „Războiul” FCSB-Steaua, prin ochii francezilor de la L'Equipe
Citește mai mult
„Două entități cu aceeași origine”  „Războiul” FCSB-Steaua , prin ochii francezilor de la L'Equipe
„Ies din AUR și candidez” Patronul FCSB îl amenință pe George Simion:  „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!”  » Cum a reacționat CTP
Diverse
21.02
„Ies din AUR și candidez”Patronul FCSB îl amenință pe George Simion: „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!” » Cum a reacționat CTP
Citește mai mult
„Ies din AUR și candidez” Patronul FCSB îl amenință pe George Simion: „Candidezi împotriva lui Georgescu sau o fac eu!” » Cum a reacționat CTP
„Știu doar că joacă în roș-albastru”  Alexandre Lacazette, despre  meciul cu FCSB : „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
Europa League
21.02
„Știu doar că joacă în roș-albastru” Alexandre Lacazette, despre meciul cu FCSB: „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
Citește mai mult
„Știu doar că joacă în roș-albastru”  Alexandre Lacazette, despre meciul cu FCSB : „Unii preferau Ajax, pentru atmosferă”
FCSB - Lyon Campioana României, duel dificil în  optimile Europa League . Posibila adversară din sferturi
Europa League
21.02
FCSB - LyonCampioana României, duel dificil în optimile Europa League. Posibila adversară din sferturi
Citește mai mult
FCSB - Lyon Campioana României, duel dificil în  optimile Europa League . Posibila adversară din sferturi
FCSB - Lyon, în optimile EL Tot ce trebuie să știi despre  viitoarea adversară  a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
Europa League
21.02
FCSB - Lyon, în optimile ELTot ce trebuie să știi despre viitoarea adversară a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
Citește mai mult
FCSB - Lyon, în optimile EL Tot ce trebuie să știi despre viitoarea adversară a campioanei României » S-au mai întâlnit de 4 ori până acum
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos”  AUDIO:  Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și  nu o să dau înapoi ”
Superliga
21.02
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos”AUDIO: Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și nu o să dau înapoi
Citește mai mult
„Mi-e scârbă, dar eu sunt drăcos” AUDIO: Șumudică, mesaj pentru Bocciu după ce a fost lovit cu bulgări: „Nu sunt interlop și nu o să dau înapoi ”