- În urmă cu două zile, în Arabia Saudită s-a dat startul cele de-a 47-a ediții a Raliului Dakar, însă deja au apărut primele probleme: sistemul de siguranță Sentinel s-a defectat, iar viețile piloților au fost puse în pericol.
- Evenimentul, organizat de Amaury Sport Organisation (ASO), se va finaliza pe 17 ianuarie.
Este pentru a șasea oară când Arabia Saudită primește organizarea Raliului Dakar și pentru a patra oară consecutiv când competiția este inclusă în World Rally-Raid Championship ca primă etapă.
Însă, întrecerea nu este ferită de probleme: sistemul de avertizare a proximității, Sentinel, s-a defectat!
Este un sistem extrem de important pentru piloți, care îi avertizează cu privire la distanța dintre vehicule, dar și cu privire la pietrele de pe traseu.
Astfel, a existat un risc major pentru sportivi în momentul depășirilor, pe cei 413 km ai etapei.
- 7.726 – Kilometrajul total al Raliului Dakar, dintre care 5.180 de kilometri contra cronometru.
Haos în Dakar 2025
Directorul competiției, David Castera, a promis că va lua măsuri rapide pentru ca această problemă să se rezolve înainte de etapa a doua, pentru a le oferi măsurile de siguranță necesare piloților. Etapa a doua începe duminică, 5 decembrie.
Fiecare vehicul este echipa cu două tablete în Raliul Dakar. Una dintre ele, Sentinel, are menirea de a-i ajuta pe piloți să depășească în siguranță motocicliștii sau alte pericole de pe traseu care, în mod normal, ar crea probleme.
Însă, după 100 kilometri parcurși din prima etapă, tableta cu aplicația Sentinel s-a defectat. Așadar, piloții au rămas cu o singură tabletă, pe care funcția Sentinel nu funcționa în acel moment.
„Aproape toată lumea are o a doua tabletă, dar sistemul Sentinel, care avertizează în cazul motocicliștilor și ajută la depășiri, pare să se fi blocat și resetat.
Acest lucru a cauzat probleme grave la depășiri, mai ales pentru motocicliști. Este o problemă de siguranță și trebuie să o rezolvăm”, a declarat Stera, pentru La Chaine L’Équipe, conform motorcyclesports.net.
Multiplul campion al Dakarului, Nasser Al-Attiyah, a povestit un moment dificil prin care a trecut în prima etapă, din cauza acestei defecțiuni.
„Tableta s-a stricat după 100 km. Am avut probleme la depășirea motocicliștilor și a altor mașini. La un moment dat, am depășit un motociclist fără Sentinel și nu a fost deloc plăcut”, a declarat Attiyah, care concurează pentru echipa Dacia Sandriders.
„Am intrat în pom”
Câștigătorul primei etape, Guerlain Chicherit (X-Raid Mini JCW) a povestit cum a trebuit să intre în pom pentru a evita un motociclist.
„Am intrat direct într-un copac pentru a evita un motociclist. Nu mai aveam GPS. Este enervant, dar toată lumea a întâmpinat aceleași probleme”, a declarat Chicherit.