- Echipajele Dacia Sandriders s-au clasat pe locurile 3, 6 și 16 în prologul Raliului Dakar la clasa auto.
- La clasa moto, românul Emanuel Gyenes a ocupat locul 29.
Raliul Dakar, regina competiţiilor de anduranţă, are loc în perioada 3-17 ianuarie, iar prologul s-a disputat vineri dimineața la Bisha, în Arabia Saudită.
Locurile ocupate de echipajele Dacia în prologul Raliului Dakar
Echipajul format din Nasser Al-Attiyah (Qatar), cvintuplu câștigător de Dakar, și Édouard Boulanger (Franţa) a terminat pe locul 3, după ce a străbătut cei 29 de kilometri în 15 minute și 48 de secunde.
Sébastien Loeb (Franţa), de 9 ori campion mondial în WRC, și Fabian Lurquin (Belgia) au ocupat locul 6 (16'01").
Cu ce obiective plec acolo? Să termin pe locul 2 (n.r. - râde). Vrem să câștigăm. Obiectivul nostru este prima poziție, evident. Sebastien Loeb, Dacia Sandriders
Al treilea echipaj de la Dacia Sandriders, format din spaniolii Cristina Gutiérrez și Pablo Moreno, s-a clasat pe locul 16 (16'20").
Pe primele poziții s-au clasat sud-africanii Henk Lategan / Brett Cummings (Toyota Gazoo Racing - 15'28") și suedezii Mattias Ekstrom / Emil Bergkvist (Ford M-Sport - 15'29").
- Primii 10 clasați din Prolog își vor putea alege pozițiile de start pentru prima etapă completă, care va avea loc tot în Bisha și va acoperi o distanță cronometrată de 412 km.
- Spre deosebire de clasa moto, timpii din Prolog nu vor fi adăugați la rezultatele piloților din mașini, scrie motorsport.com.
La clasa moto, românul Emanuel Gyenes (Autonet Motorcycle Team) a încheiat prologul pe locul 29 (19'02").
Automobil cu combustibil sintetic
Dacia Sandrider a luat startul la Dakar având motoare V6 care sunt alimentate cu un combustibil sintetic produs de compania Aramco și dezvoltă 359 de cai putere.
Automobilele au tracțiune integrală și cutie secvențială cu 6 rapoarte.
Acest combustibil sintetic alternativ rezultă din combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat. Astfel se obține un combustibil care produce emisii scăzute de carbon, compatibil cu motoarele actuale.
Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.
Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile.
Astfel, răcirea perfectă a motorului este asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim, dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.