- Sébastien Loeb (50 de ani) și-a exprimat nemulțumirea după ce a fost descalificat de FIA de la Raliul Dakar.
- Pilotul francez al echipei Dacia Sandriders s-a răsturnat de mai multe ori în etapa a treia, iar FIA a considerat că mașina nu mai oferea garanții de siguranță pentru a relua competiția.
Accidentul suferit marți l-a obligat pe Loeb să renunțe la visul de a câștiga Raliul Dakar, din cauza unei avarii la rollbar-ul din partea dreaptă față a Daciei sale.
Sebastien Loeb, descalificat: „Încă nu era nimic pierdut”
Deși nimic nu mai poate fi schimbat pe plan sportiv, Dacia Sandriders a făcut apel în privința descalificării celui care are în palmares 9 titluri de campion mondial în WRC. FIA va examina dosarul în următoarele săptămâni.
„Este foarte frustrant să mă întorc la Jeddah în loc să fiu în mașină și să lupt. Mai ales când vezi ce s-a întâmplat astăzi (miercuri, în etapa #4 - n.r.), mai erau atât de multe pentru care să lupți!
Cu o oră și 15 minute în spatele liderilor, încă nu era nimic pierdut. Cu siguranță am fi pornit mult în spate, dar au existat oportunități de care puteam profita. Din păcate, așa stau lucrurile...”, a declarat Loeb, pe aeroportul din Jeddah, citat de Mundo Deportivo.
Francezul a oferit mai multe detalii despre accidentul său.
Cât despre răsturnarea noastră, sincer nu am cuvinte. Nu a fost din cauza faptului că am forțat prea tare, am fost prinși într-o compresie proastă, asta a fost tot. Nu am putut face prea multe în acel moment. Se mai întâmplă, dar asta nu înseamnă că este mai puțin frustrant. Sebastien Loeb, Dacia Sandriders
Sebastien Loeb, despre descalificarea sa: „Greu de digerat”
Loeb consideră că decizia luată de comisari a fost greșită și cere modificarea regulamentului pentru competițiile care se desfășoară „în condiții extreme”.
„Este greu de digerat. Mi se pare frustrantă și dezamăgitoare pentru că, în opinia mea, nu se bazează pe argumente solide.
Desigur, siguranța este foarte importantă, înțeleg asta. Dar linia pe care au trasat-o aici nu pare potrivită pentru disciplina noastră, unde concurăm în condiții extreme.
Echipa noastră a furnizat dovezi pentru a arăta că mașina încă era solidă și am încredere deplină în ei. Chiar și vizual, puteți vedea că siguranța nu a fost compromisă. Așa că da, este greu de acceptat”, a mai spus Loeb.