F1/ Piquet Jr. dezvaluie culisele scandalului Crashgate: Eram atat de speriat inaintea accidentului, incat abia mai puteam sa respir

F1/ Piquet Jr. dezvaluie culisele scandalului Crashgate: Eram atat de speriat inaintea accidentului, incat abia mai puteam sa respir

Fostul pilot de Formula 1 Nelson Piquet Junior a povestit pentru prima oara detaliile scandalului "Crashgate", intr-un interviu acordat miercuri publicatiei engleze The Times, la o zi dupa ce fosta sa echipa, Renault, i-a platit daune pentru calomnie. Tanarul brazilian a marturisit stresul pe care-l simtea din cauza unui tiranic Flavio Briatore si si-a cerut scuze pentru ca a acceptat sa provoace un accident in Marele Premiu de la Singapore, in 2008, pentru a-si ajuta echipa.

Nelson Piquet Jr si tatal sau, acuzati de spalare de baniFoto: Agerpres

In 2008, dupa calificarile de la Singapore, Renault nu statea deloc bine: Fernando Alonso pleca de pe pozitia a 15-a, iar Nelson Piquet de pe 16. Cu cateva minute inainte de cursa, Flavio Briatore, care era managerul si agentul lui Piquet, impreuna cu Pat Symonds, directorul tehnic, i-au propus tanarului pilot brazilian sa provoace un accident pentru ca celalalt pilot al echipei, Fernando Alonso, sa castige cursa.

"Symonds s-a apropiat de mine si mi-a zis. . Briatore a fost de acord, spunand ca ar fi , doar daca nu s-ar intampla ceva extraordinar", a povestit brazilianul.

"Stateam acolo si nu puteam sa-mi dau seama incotro se indreapta. Ambii erau foarte nelinistiti si atmosfera era incredibil de tensionata. Nu cred ca spusesem vreun cuvant pana in acest moment. Dupa cinci minute Flavio a spus: , continua brazilianul.

"Eu doar stateam acolo si ma uitam la ei. Amandoi mi-au reamintit de ceea ce s-a intamplat in Germania, cand cineva a avut accident imediat dupa ce eu am intrat la boxe, astfel ca am terminat cursa pe doi. mi-a zis Flavio".

Dupa un sezon mediocru, Piquet era pus sub presiune, Briatore nefiind un om prea agreabil: "Flavio nu era genul de persoana cu care sa ai o conversatie normala. El racnea instructiunile, niciodata nu iti cerea parerea si era furios daca nu il aprobai imediat. Dupa un timp, am inceput sa devin agitat. Chiar si cand am plecat de acolo ma simteam sub presiune".

"Inca incercam sa imi fac un nume in Formula 1 si el intotdeauna imi amintea ca soarta mea era in mainile lui. Am facut totul ca sa-i fiu pe plac, dar tot ceea ce facea el era doar sa ma critice", marturiseste Piquet Jr.

Pana la cursa de la Singapore, Renault i-a oferit lui Piquet un nou contract pentru 2009, dar totul era in favoarea echipei. "Cand Flavio a auzit ca eram in dubii, a luat-o razna. M-a chemat in biroul lui si a inceput sa tipe: . Imi aduc aminte ca vorbeam cu tata la telefon inainte de calificarile de la Singapore si am inceput sa plang. Nu mai puteam sa suport".

In cele din urma, Piquet a acceptat propunerea de a face accident la Singapore: "Am crezut ca acceptand propunerea lor ii voi face pe plac lui Flavio si va fi de partea mea. Trei oameni au pus la punct detaliile. Ei vroiau ca safety car-ul sa intre in turul 14. Am avut un sentiment de bine cand am acceptat deoarece am simtit ca fac ceva pentru echipa, dupa toate criticile pe care le-am indurat. Nu m-am gandit la moralitatea faptei".

Symonds i-a aratat harta circuitului, indicandu-i cel mai bun loc in care sa provoace accidentul "deoarece nu sunt macarale sau altceva".

"Odata ce tururile de pista incepeau sa se scurga, stiam ca se apropie momentul, dar era dificil de crezut ceea ce aveam sa fac. Eram mai speriat de faptul ca o sa stric totul pentru echipa, decat de propria mea siguranta. Eram atat de speriat, incat abia mai puteam sa respir. Imi fixam ochii pe tabela de fiecare data pentru a vedea cate tururi s-au scurs, dar era intuneric acolo si abia vedeam. Am tipat de cateva ori prin radio . Mi-au confirmat turul si m-am incurajat deoarece stiam ce eram pe cale sa fac, chiar daca nu-mi venea sa cred ce fac", povesteste Piquet Jr.

"La sicana din turul 14 am simtit cum mi se strange stomacul. Eram incredibil de speriat, era ca un vis. Am atins roata spate de perete si apoi am apasat pe acceleratie pentru a ma izbi de celalalt perete. Nu am simtit nicio durere la impact, dar simteam adrenalina. Am simtit ca am controlul masinii pe toata durata accidentului".

Planul celor de la Renault functionase: safety car-ul a intrat pe circuit, Alonso a intrat la boxe la momentul potrivit si a castigat cursa.

La mijlocul sezonului 2009 insa, Renault a renuntat la Piquet, care a decis sa marturiseasca fapta: "Sa fiu sincer, cred ca am fost motivat de furia mea fata de Flavio decat de dorinta de a clarifica situatia".

"Uitandu-ma in urma, pare ca s-a intamplat acum o viata, dar stiu ca niciodata nu voi scapa de umbra acelui eveniment. Imi cer scuze pentru ceea ce am facut. Sper doar ca oamenii sa inteleaga presiunea sub care eram. Nu este o scuza, dar eram foarte nefericit. Sunt un om mult mai puternic astazi. Daca mi-ar mai cere acelasi lucru acum as avea puterea sa spun nu", a adaugat brazilianul.

Pentru ca a marturisit, FIA i-a acordat imunitate lui Piquet Jr, Renault a primit o pedeapsa de doi ani cu suspendare, in timp ce Flavio Briatore a fost suspendat pe viata din F1, iar Patt Symonds a fost suspendat pentru o perioada de 5 ani. La inceputul anului 2010, Curtea Franceza de Justitie a anulat suspendarea pe viata a celor doi. FIA a depus recurs, insa in cele din urma a renuntat, anuntand ca a ajuns la un acord cu Briatore si Symonds.

* articol publicat inițial pe Hotnews.ro

„Senna era regal!”  Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau  atât de nesigure ”
Formula 1
20:14
„Senna era regal!” Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau atât de nesigure
Citește mai mult
„Senna era regal!”  Bertrand Gachot, fost pilot F1, povestește ce s-a întâmplat la Imola, când brazilianul a murit: „Monoposturile erau atât de nesigure ”
Replică dură  Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj »  Săgeți către conducere : „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
Superliga
20:21
Replică dură Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj » Săgeți către conducere: „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
Citește mai mult
Replică dură Dan Petrescu, nemulțumit de strategia de transferuri de la CFR Cluj » Săgeți către conducere : „Nu sunt consultat, nu pot să fac decât să antrenez”
FCSB, peste Tottenham Campioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în  clasamentul celor mai bune echipe din 2024  » Ce locuri ocupă formațiile din România
Superliga
19:34
FCSB, peste TottenhamCampioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în clasamentul celor mai bune echipe din 2024 » Ce locuri ocupă formațiile din România
Citește mai mult
FCSB, peste Tottenham Campioana a depășit cluburi mari precum Napoli, Rangers sau PAOK în clasamentul celor mai bune echipe din 2024 » Ce locuri ocupă formațiile din România
„Nesimțire pe față!” Budescu critică dur arbitrajul, după  U Cluj - Gloria Buzău 2-1 : „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
Superliga
18:43
„Nesimțire pe față!”Budescu critică dur arbitrajul, după U Cluj - Gloria Buzău 2-1: „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
Citește mai mult
„Nesimțire pe față!” Budescu critică dur arbitrajul, după U Cluj - Gloria Buzău 2-1 : „Au zis «hai să-i furăm și p-ăștia un pic»”
DAN UDREA  Lătrăii și Șucu,  cel de sub umbrela Rusiei
Opinii
14:26
DAN UDREA Lătrăii și Șucu, cel de sub umbrela Rusiei
Citește mai mult
DAN UDREA  Lătrăii și Șucu, cel de sub umbrela Rusiei
INTERZIS!    Aaron Boupendza  nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Superliga
15:34
INTERZIS! Aaron Boupendza nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Citește mai mult
INTERZIS!  Aaron Boupendza nu mai are voie la baza de pregătire a Rapidului
Dezamăgit de Homawoo  Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi  a ieșit din antrenament , a zis că vrea să plece”
Superliga
13:46
Dezamăgit de Homawoo Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi a ieșit din antrenament, a zis că vrea să plece”
Citește mai mult
Dezamăgit de Homawoo  Kopic a povestit un episod petrecut la Săftica: „Azi a ieșit din antrenament , a zis că vrea să plece”
„Popovici e imaginea Porsche”  Ion Țiriac  a comentat controversa  pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”
Diverse
16:20
„Popovici e imaginea Porsche” Ion Țiriac a comentat controversa pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”
Citește mai mult
„Popovici e imaginea Porsche” Ion Țiriac a comentat controversa pe seama achiziției sportivului: „E treaba lui ce face cu banii”