- Președintele Nicușor Dan a dezvălui, luni, că Măriuca și Florin Talpeș sunt oamenii care au donat și au împrumutat cei mai mulți bani la campania sa prezidențială din 2025 și la cea de la primărie din 2024.
- Softul antivirus Bitdefender, firma fondată de Talpeș, este probabil cel mai cunoscut brand românesc de produs din lume și a plătit substanțial ca să fie sponsor Ferrari.
Președintele Nicușor Dan a dezvăluit, luni, că în precampania pentru alegerile locale din 2024 a avut donații de 1.750.00 de lei.
„Dintre donatori, Măriuca și Florin Talpeș, 660.000 de lei”, a susținut Nicușor Dan la conferința de presă de la Cotroceni.
Sponsorul lui Nicușor Dan, sponsor pentru Ferrari
Soții Talpeș au fost donatorii campaniei lui Nicușor Dan și în precampania pentru prezidențiale din 2025.
Măriuca și Florin Talpeș sunt matematicieni, soți și soție, fondatori Bitdefender, firmă românească prezentă în 150 de țări și cu o cifră de afaceri care a ajuns în 2024 la aproape o jumătate de miliard de dolari. 40% din această cifră de afaceri este realizată, potrivit declarațiilor fondatorilor, în SUA.
Matematiciană ca și soțul său, Măriuca Talpeș are mai multe proiecte nonprofit de finanțare în educație.
Florin Talpeş a spus, într-un interviu pentru canalul video online creat de bursa din New York, intervenție relatată de ZF.ro că piaţa americană generează 40% din veniturile Bitdefender, una dintre cele mai de succes companii de IT din România, care a devenit un lider la nivel global pe piaţa soluţiilor de securitate cibernetică, în timp ce piaţa vest-europeană generează alte 40% din venituri, spunea vara trecută.
Cei doi au participat la finanțarea lui Nicușor Dan încă din campania din 2016, potrivit declarațiilor de avere din acea perioadă.
Bitdefender are birouri pe trei continente: Europa, America și Australia.
Uluitorul contract cu Ferrari
Din 2022, Bitdefender a devenit cunoscut dincolo de piața IT și de cybersecurity, fiind sponsor al Ferrari în Formula 1.
Conform informațiilor din piața auto, corelate de datele GOLAZO.ro în România, parteneriatul valorează „zeci de milioane de euro”, pe care compania îi plătește pentru asocierea cu cea mai cunoscută echipă de F1.
Contractul este confidențial, dar sursele GOLAZO.ro au confirmat suma de „zeci de milioane de euro”, explicabilă prin nivelul fără precedent de expunere a companiei românești pe o competiție și un partener de elită.
Parteneriatul include, printre altele, și evenimente cu piloții de la Ferrari - Lewis Hamilton și Charles Leclerc.
A fost pentru prima oară în istorie când un brand comercial românesc a ajuns la o expunere globală în sport.
„Liderul global în securitate cibernetică”, Bitdefender, a reușit să se asocieze cu Ferrari nu doar datorită sumei de bani plătite, ci a trecut printr-un proces de evaluare de brand, au explicat oameni la curent cu înțelegerea dintre compania românească și cea italiană.
Ferrari, un gigant în Formula 1
Scuderia Ferrari reprezintă un punct de referință în istoria motorsportului.
Ferrari este cea mai veche și una dintre cele mai emblematice echipe din Formula 1 și e în competiție încă de la prima ediție, din 1950.
Ferrari a câștigat multiple titluri mondiale la piloți și constructori, având legende precum Michael Schumacher, Niki Lauda și Gilles Villeneuve în palmares. Simbol al performanței și al spiritului italian.