- Recent, Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat un cod care are ca principală reglementare interzicerea apariției vedetelor în reclamele jocurilor de noroc
- După prima etapă din Liga 1, concluzia e fix la fel ca sezonul trecut: 15 din 16 echipe promovează o agenție de pariuri sau casino online
Fotbalul românesc continuă să fie dependent, în ceea ce privește veniturile din sponsorizări și publicitate, aproape exclusiv dintr-o singură direcție: cea a societăților din industria jocurilor de noroc și a pariurilor sportive.
Deși statul a adoptat recent o reglementare, care va intra în vigoare în mai puțin de 90 de zile, anume că toate vedetele din spațiul public, indiferent din ce domeniu de activitate provin, nu mai au voie să apară în reclamele jocurilor de noroc, Liga 1 nu și-a diminuat nici cu 0,1% conexiunea la respectiva industrie.
Sezonul trecut al campionatului conținea nu mai puțin de 15 echipe, dintre cele 16 participante, care aveau partener comercial, principal sau secundar, o firmă provenită din domeniul gambling-ului.
Acum, situația e fix la fel. 15 din 16 cluburi poartă pe echipament numele unei agenții de pariuri sau casino online.
Excepția e Metaloglobus, o grupare considerată probabil prea puțin atractivă de această industrie pentru a i se propune să poarte pe echipament numele sau logoul unei case de pariuri sportive.
Dintre cele 15, nu mai puțin de 14 au respectiva agenție ca sponsor principal, în timp ce Csikszereda a cedat fața tricourilor unei firma maghiare, MOL, iar pe spate are Mr. Bit.
Cluburile din actuala Superligă și legătura cu jocurile de noroc, ca sponsor, principal sau secundar
| CLUB | SPONSOR | PRINCIPAL/SECUNDAR |
| FCSB | Betano | principal |
| CFR | Don | principal |
| Craiova | Superbet | principal |
| U Cluj | Superbet | principal |
| Rapid | Superbet | principal |
| Dinamo | Superbet | principal |
| Hermannstadt | Unibet | principal |
| UTA | Favbet | principal |
| Oțelul | Mr. Bit | principal |
| Petrolul | Mr. Bit | principal |
| FC Botoșani | Unibet | principal |
| Farul | Superbet | principal |
| Slobozia | Mr. Bit | principal |
| FC Argeș | Vlad Cazino | principal |
| Csikszereda | Mr. Bit | secundar |
| Metaloglobus | nu are | - |
Bugetele echipelor din Liga 1, în anul 2024, au crescut față de anii precedenți, tocmai datorită firmelor care operează jocurile de noroc.
Clubul care a produs cei mai mulți bani din sponsori și publicitate a fost Universitatea Craiova, aproape 3,5 milioane euro.
În schimb, clubul care are cel mai mare contract, exclusiv cu o firmă de jocuri de noroc, e FCSB, căreia Betano i-a dat peste 2 milioane de euro.
Echipele care au produs peste 1,5 milioane de euro în 2024, doar din sponsorizări și publicitate
| CLUB | SUMA (euro) |
| U CRAIOVA | 3.450.000 |
| RAPID | 3.400.000 |
| FARUL | 3.350.000 |
| U CLUJ | 3.000.000 |
| FCSB | 2.550.000 |
| SEPSI | 2.480.000 |
| CFR | 2.000.000 |
| DINAMO | 1.740.000 |
| OȚELUL | 1.600.000 |