- S-au scurs două etape din Campionatul Mondial de Formula 1, ediția 2025, iar Red Bull continuă să șchiopăteze, așa cum a arătat și-n finalul sezonului trecut.
- McLaren este pe val, cu Lando Norris (25 de ani) și Oscar Piastri (23 de ani).
După primele două Mari Premii din Australia și China, Red Bull a fost nevoită să schimbe cel de-al doilea pilot al echipei.
Liam Lawson, care nu a acumulat puncte în cele două curse (retragere în Australia; locul 12 în China), a fost schimbat cu rezerva Yuki Tsunoda.
Verstappen, vinovat pentru haosul de la Red Bull?
Max Verstappen, câștigător al ultimelor patru Campionate Mondiale, are parte de un început modest de an, iar specialiștii preconizează că balanța se va înclina tot mai mult spre McLaren, în special către Lando Norris.
În ierarhia piloților, Max Verstappen este în spatele liderului Lando Norris cu 8 puncte. La constructori, Red Bull este pe locul 3, la 42 de puncte distanță de liderul McLaren și la 21 de puncte sub Mercedes.
Jaime Alguersuari, pilot cu trei sezoane în Formula 1, la Torro Rosso (2009-2011), consideră că Max Verstappen este principalul vinovat pentru startul de sezon modest al echipei, deoarece are un ego foarte mare, care nu-i permite o colaborare cu un pilot valoros, capabil să-l contrazică.
„Red Bull trebuia să-l semneze pe Carlos Sainz”
În opinia pilotului spaniol, Red Bull ar fi trebuit să-l angajeze pe Carlos Sainz Jr., imediat ce s-a aflat că acesta nu va mai continua la Ferrari. Nu s-a întâmplat acest lucru, iar ibericul a ajuns la Williams.
„Problema pe care a avut-o Red Bull este că l-a lăsat pe Carlos să scape. Ar fi trebuit să-l semneze, iar cei doi să facă echipă. A făcut echipă cu Leclerc. Max nu poate face echipă cu nimeni? Ei bine, ar fi învățat! Pentru că tatăl său (n.r. al lui Max) nu l-a învățat să lucreze în echipă, de când avea șase ani.
Pentru mine, marea greșeală a lui Red Bull este că nu l-a luat pe Carlos. Anul trecut a fost disponibil. Îl ai pe Carlos liber, ia-l. Lasă-l pe Max să spună ce vrea. Crește-l pe Carlos. Amândoi sunt foarte buni și tu vrei să ai cea mai bună pereche cu o mașină nedominantă, trebuie să faci puncte la constructori.
Ei au avut posibilitatea să-l semneze pe Carlos, nu au vrut de frică, pentru că Max a pus multă presiune. A spus ceva de genul: «Nu vreau să fiu deranjat, pentru că sunt foarte bun așa, nu vreau un coechipier precum Carlos»”, a declarat Jaime Alguersuari, conform eurosport.ro.