- FRF anunțat că a întrerupt colaborarea cu Nordis, un prim efect al investigației Recorder, care a dezvăluit cum dezvoltatorul imobiliar, sponsor al CCA, își păcălea clienții
- Noul partener al arbitrilor români va fi MOOV Leasing, o platformă de leasing operațional, firmă condusă de foști CEO Țiriac Leasing și BCR Leasing
„Federația Română de Fotbal anunță încheierea unui parteneriat cu Moov Leasing, platformă digitală românească de leasing operațional, pentru a sprijini Comisia Centrală a Arbitrilor.
Colaborarea va acoperi o perioadă de cel puțin cinci ani și urmărește creșterea performanței arbitrilor români la toate nivelurile competiționale”.
Acesta a fost mesajul prin care FRF a informat publicul despre cine e noul sponsor al arbitrilor români, în locul lui Nordis, companie cu care forul prezidat de Burleanu a rupt contractul în această săptămână.
Moov Leasing va avea numele și sigla imprimate pe echipamentul arbitrilor, așa cum au stat lucrurile și cu Nordis. Colaborarea cu dezvoltatorul imobiliar a fost ruptă de FRF, deși scadența era abia în decembrie 2025.
Motivul: dezvăluirile din cea mai recentă investigație Recorder, care arăta cum Nordis încasa de la unii clienți bani pentru apartamente care nu mai ajungeau în posesia lor.
20 de ani la Țiriac, BCR și OTP, apoi cu propria afacere
Noul sponsor al arbitrilor e o companie care e condusă de doi foști manageri la nivel înalt în două companii dintre cele mai mari de pe întreaga piață de business din România.
Unul dintre ei a fost CEO în cadrul imperiului condus de Ion Țiriac. E vorba despre Mircea Dihel. El a activat, conform startupcafe.ro, vreme de mai bine de 20 de ani în domeniul financiar, iar printre funcțiile cele mai importante a fost și cea de CEO, pe care a rulat la Țiriac Leasing, dar a fost și director general la OTP Leasing.
Celălalt acționar al Moov Leasing e Bogdan Speteanu. A fost aproape un deceniu șef al companiei de leasing din cadrul BCR și a deținut câțiva ani funcția de președinte al Asociației Financiare din România.
Săptămâna trecută, Ziarul Financiar a scris pe larg despre modul în care s-a dezvoltat afacerea celor doi, firma Moov Leasing având startul în primăvara lui 2023.
În articolul respectiv s-a specificat faptul că societatea și-a mărit capitalul social cu 5.000.000 de euro, după vânzarea unui pachet de acțiuni de 10% din părțile sale sociale. În plus, evaluarea totală a companiei e în acest moment la 50 de milioane de euro.
Capitalurile proprii ale firmei sunt estimate să ajungă la finalul acestui an la 15 milioane de euro.
Alte cifre interesante publicate de ZF despre noul sponsor oficial al arbitrilor români
- La finalul lunii septembrie, activele Moov Leasing însemnau 43,5 milioane euro
- La aceeași dată, veniturile depășeau 10,5 milioane de euro, iarf profitul net era de 2,5 milioane euro
- Flota companiei cuprindea aproape 650 de mașini, utilizate de peste 500 de clienți
- Doar în 2024, firma a primit 17.000 de cereri de leasing, peste 900 fiind aprobate, peste 400 fiind rezolvate cu livrarea mașinilor până la 30 septembrie
Ce înseamnă servicii de leasing operațional
FRF a anunțat pe site-ul său, când a făcut public parteneriatul, că Moov Leasing “se concentreaza pe oferirea de soluții de leasing operațional integrate și personalizate, clientilor individuali si intreprinderilor mici si mijlocii.
Acestia pot alege durata contractului si serviciile dorite, avand in acelasi timp optiunea de a adauga servicii suplimentare, de a modifica sau achizitiona masina in timpul contractului, sau chiar de a renunta oricand, fara constrangeri financiare pe termen lung“.
Conform asirom.ro, leasing operațional înseamnă “o operațiune prin care dreptul de utilizare pentru unul sau mai multe autoturisme deținute de către o firmă specializată sunt transferate către un beneficiar. În schimbul obținerii acestui drept, beneficiarul achită o rată lunară fixă.
Valoarea acestei rate nu este menită să acopere doar valoarea costului de funcționare a autoturismului, ci și alte servicii pe care le implică utilizarea acestuia. De exemplu, asigurările RCA și CASCO, taxele și impozitele, dar și cheltuielile de reparație”.