Fundația Elvețiană pentru Protecția Consumatorilor a depus o plângere la Comisia Elvețiană pentru Corectitudine împotriva mai multor celebrități, printre care Roger Federer și campionul olimpic de snowboard Iuri Podladtcikov, acuzându-i că nu-și marchează corect anumite postări pe Instagram și Facebook ca fiind reclame.
„Într-un video, Roger Federer expune logo-ul furnizorului său de vestimentație, snowboarderul Iuri Podladtcikov se fotografiază la intrarea într-un magazin de haine, Michelle Hunziker (model/actriță/moderatoare TV) mulțumește mai multor magazine pentru sprijinul lor la o filmare de modă, ciclista Jolanda Neff distribuie o contribuție de la o companie de cărți de credit și Xenia Tchoumitcheva (influencer) promovează bijuterii. Toate aceste contribuții omit să precizeze că sunt reclame”, a declarat luni fundația.
Ea spune că acestea sunt exemple de „stealth advertising” (reclamă mascată) din partea unor influenceri profesioniști pe bază de contracte, unele derulate de echipe de management.
Celebritățile nu au de ce să se teamă de amenzi, deoarece comisia elvețiană nu poate emite decât avertizări.
Fundația cere reguli mai stricte împotriva plasării de produse și reclamei secrete online, similare cu cele din țări vecine. În prezent, legile elvețiene împotriva concurenței incorecte și ghidurile pentru reclame spun că reclama trebuie evidențiată ca atare, dar nu specifică în ce mod. Fundația dă țări ca Suedia ca exemple de cele mai bune practici, spunând că au reglementări mult mai clare de identificare a unei postări drept reclamă prin utilizarea de hashtaguri, de fonturi și prezentări diferite. (swissinfo.ch)
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro